hoeveel zonnebaarzen kun je houden in een vijver van 5 x 2 meter de vijver is 1,50 diep

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Indien je ze in je vijver wilt zetten waar je al de goudwindes in doet, zou ik er geen zonnebaars in uitzetten, waarschijnlijk heb je het boek gelezen van Ada Hofman, die adviseert de zonnebaars om schadelijke onderwater diertjes op te eten.
Echter de goudwindes eten exact het zelfde.
Zowel de goudwinde als de zonnebaars zijn insecteneters.
Wil je het alleen voor de zonnebaarsen doen, omdat je ze mooi vind, dan kunnen in deze vijver van 15 m3 wel 50 zonnebaarsen, ik zou ze dan wel gaan bijvoeren met diepvries muggelarven of krill.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet meer dan twee.

Toegevoegd na 3 uur:
Maar ze zijn PRACHTIG !!
Ivana
13 jaar geleden
1 á 2 is wel het maximum want ze woelen ontzettend en als je er meer hebt is je vijver water nooit meer helder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt er ook aan hoeveel andere vissen je erbij hebt.

je mag een bepaald aantal cm lengte vis per m3.
dus optellen bij je goudwindes