22° – 28°C. Tijdelijk 30°C zou nog kunnen.
Zet daarom het aquarium niet in direct zonlicht en niet te dichtbij een radiator.
Hoe minder de temperatuur fluctueert, hoe beter het voor de vissen is.
Het hangt natuurlijk enigszins van de vis af, maar zelfs bij de Herotilapia multispinosa, die 36 graden kan verdragen, moet deze temperatuur niet langdurig worden aangehouden.
SimonV
een jaar geleden
De meeste vissen en planten voelen zich het prettigst bij 24-26 °C in uw aquarium en maar weinig vissen, de discusvis bijvoorbeeld, geven de voorkeur aan een temperatuur van bijna 30 °C.
fremar
een jaar geleden
De beste watertemperatuur voor een zoetwateraquarium hangt af van de specifieke vissoorten die in het aquarium worden gehouden. Over het algemeen wordt een watertemperatuur tussen de 24-26°C aanbevolen voor de meeste tropische vissen die in zoetwateraquaria worden gehouden. Sommige vissoorten zullen waarschijnlijk een hogere of lagere watertemperatuur nodig hebben. Het allerbelangrijkste is vooral dat je temperatuur constant blijft, omdat dit anders stress kan veroorzaken bij de vissen. Ik raad een hiervoor thermometer aan.
een jaar geleden
De ideale watertemperatuur voor een zoetwateraquarium ligt tussen de 24 en 26 graden Celsius.
10 maanden geleden