Welk ras is dit hondje en gaat het samen met 3 poezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Gaan de poezen samen met het hondje?
Als je volwassen poezen hebt die geen honden gewoon zijn, waarom zou je hieraan willen beginnen?
In z;n algemeenheid: doe je katten de stress niet aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een rustige hond neemt, dan hoeft het geen bezwaar te zijn als de katten nooit honden zijn gewend. Hier hebben we meerdere malen volwassen katten in huis genomen die geen honden gewend waren en zelfs die waren er gewoon aan gewend. Maar om een reactie op de vraag te geven: het lijkt mij een terrier-achtige hond. Die kunnen vrij fel zijn, ook naar jouw katten toe. Persoonlijk zou ik die liever niet bij een stel katten zetten die geen hond gewend zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verder: een ras heeft weinig te maken met samen met poezen kunnen, dat ligt ook aan de opvoeding en inderdaad de poezen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Juist Pelle, zijn ze in de eerste socialisatiefase aan een andere diersoort gewend geraakt, dan is het een heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach, ik ben zo een dierenliefhebber maar als het stress teweeg zou brengen bij mijn 3 poezen doe ik het niet uiteraard. Liever nog een poes erbij dan ;))
Rieneke1
10 jaar geleden
Oei oei zazou, ook dat moet heel zorgvuldig gebeuren! :) Ik heb altijd 5 katten gehad, maar ik vind het eigenlijk wel zo rustig met 3 nu .
Zou ik weer katten willen, dan zou ik een setje van twee kittens nemen.

Het beste antwoord

Dit hondje ziet er uit als een Hollandse Smous. Deze honden zijn alleen te koop via de Hollandse Smousclub en hebben een wachtlijst van ongeveer 1-1,5 jaar.
Je kunt ze zeker samenhouden met katten, maar dat kan met iedere hond mits je ze op een goede manier aan elkaar laat wennen.
Er is bij de Hollandse Smous nog geen eenvormigheid omdat ze sinds 1975 pas weer als ras in ontwikkeling zijn.
http://www.smoushondenforum.nl
http://www.smoushond.nl
Ivana