Kunnen honden het zwemmen lang volhouden?

Ik zie regelmatig op het strand honden in de zee. Maar hoelang houden ze dat vol?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Ligt aan de conditie van de hond
jodyenboyke
9 jaar geleden
Er zijn maar weinig honden die uit zichzelf gaan zwemmen (m.n. labradors en retrievers en andere waterhonden, die zwemmen echt graag!) De meeste honden vinden het apporteren zo leuk dat ze er alles voor doen om die bal/stok o.i.d. te gaan halen, met dit weer ligt oververhitting dan op de loer. Meeste honden vinden pootje baaien wel lekker!

Het beste antwoord

Dat hangt geheel af van de conditie van de hond.
Sommige honden kunnen 10 minuten zwemmen terwijl anderen 45 minuten of zelfs een uur kunnen volhouden.
Natuurlijk zijn de honden die het langer volhouden beter getraind.
Je kunt namelijk samen met je hond conditietrainen waardoor zijn uithoudingsvermogen wordt opgebouwd en hij langer in het water kan blijven.