Kat van de buren komt steeds binnen, wat kunnen we daartegen doen?

Hoi,

Onze buren hebben een sinds kort een katje, alleen breekt de kat steeds in door onze kattenluik. Ze steelt dan de brokjes van onze eigen katten en we zijn er achter gekomen dat ze dan ook bij ons slaapt (wat natuurlijk niet de bedoeling is).
We zijn meerdere keren met het katje naar de buren gegaan met dit verhaal maar ze doen er niets aan. Ook zijn we meerdere keren met het katje naar de buren geweest zodat zij het katje dan mee naar binnen zou kunnen nemen maar ze doen dan nooit open als wij er zijn.
Mijn gezin en ik hebben het gevoel alsof het katje een beetje verwaarloosd word omdat ze altijd buiten is en altijd bij ons in komt breken als het koud is en ze moe is. Ook lijkt het alsof het katje zwanger is en we zijn bang dat ze dan in ons huis gaat bevallen… we vinden haar echt heel zielig en we zien duidelijk wanneer ze bij ons is dat ze toe is aan spelen, slapen en warmte

Onze eigen twee katten worden gefrustreerd hier door en zijn constant shaggerijnig en wij vinden dit heel vervelend voor ze..….

wij weten niet wat we moeten doen, en willen onze eigen kattenluik niet dicht doen omdat onze eigen katten dan niet meer de vrijheid hebben om naar binnen of buiten te gaan..

Heeft iemand tips?

een jaar geleden
3.4K
Janneke
een jaar geleden
Onze buren hebben een sinds kort een katje ?
Neem aan een kitten, Tja die weet niet beter. Wat heb je zelf aan katten ?
Breng je katten naar de sport school.
Onze eigen twee katten worden gefrustreerd hier door en zijn constant sjagerijnig. Gaat dus ook te kosten van jullie welzijn.
Woon hier in een complex met 70+ 80+
Veel hebben een katje mandje bij de voordeur en een bakje met brokjes. Ds tja katten en hun voerplek en dan ook nog een comfortabel slaap mandje,?
Lopen hier ook een aantal katten rond en ook een kat hier de deur gewezen. 1e verzoek was vriendelijk, 2e keer een schoen richting kat en een hoop geblaas gemaakt. Niet meer gezien.
Misschien moetje wat harder optreden.
Maar dat jou 2 katten deze kat accepteren?
Heb vroeger ook 2 katten gehad 2 dames whee o whee als er een vreemde kat kwam.
TurfGraver
een jaar geleden
Breng katje naar asiel.
Rieneke1
een jaar geleden
Hoe triest is dit...moet het beestje straks buiten een nestje krijgen? Wat Turfgraver zegt, breng het diertje naar het asiel als zijnde een zwervertje.

Antwoorden (2)

Het is natuurlijk weer even investeren maar je zou voor deze oplossing met een chip kunnen kiezen, zie de link.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Anoniemevrager_
een jaar geleden
Wij hebben al een kattenluik met een chip, alleen lukt het bij ons niet om onze tweede kat hier in te krijgen ook al hebben we wel een kattenluik waar je meerdere katten in kan registreren.. Maar dan zit ik nog steeds met de gedachten dat de kat van de buren de hele tijd in de kou buiten zit wanneer het vriest omdat de buren haar niet binnen doen..
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik denk dat je die gedachten achterwege moet laten.
Ik zie zoveel katten als ik de hond uitlaat die 's avonds laat nog voor de deur of raamkozijn liggen in de buurt terwijl het huis al donker is.
Als ik die allemaal binnen moest laten zat ik zelf buiten wegens ruimtegebrek in de kou in de tuin.
Weet u wat pas erg is, wandel eens door de nacht in Utrecht maar zo zijn er meer plaatsen, uw medemens, dakloos geworden door welke oorzaak dan ook en zwerven over straat, ik oordeel daar verder niet over, dat is pas zielig.
Krijgt het beestje wel te eten, en komt ze uberhaupt wel eens binnen bij de buren?
Deze situatie kan natuurlijk niet, zo onverzorgd en wellicht zwanger buiten in de kou.
Plus dat deze situatie erg stressvol is voor je eigen katten.

Mijn keus zou denk ik zijn het beestje naar het asiel te brengen als zijnde een zwervertje.
Voor een zwerver betaal je geen afstandsgeld.

Een andere mogelijkheid is 144 te bellen. Het minste wat je namelijk verplicht bent is je dier voedsel en onderdak te bieden.

Heel fijn dat je je om het diertje bekommert!
Rieneke1
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Sorry, maar dit vindt ik het meest foute antwoord wat je maar kan verzinnen. Puur op aannames en een gevoel wordt hier geadviseerd een dier als zwervertje (!!!) naar het asiel te brengen. Het is GEEN zwervertje. Het is immers de kat van de buren. En het zal de eerste kat niet zijn die uit een ander bakje mee snoept. Ook zal het de eerste kat niet zijn die liever buiten is dan binnen. Om het dan maar bij voorbaat als 'zwerver' te bestempelen gaat veel te ver !
Rieneke1
een jaar geleden
Ik lees dat de kat altijd buiten is, zwanger lijkt, de buren geen sjoege geven. Dat zou voor mij reden genoeg zijn. Dan heeft het dier onderdak en wordt het gecastreerd, gevaccineerd, gechipt en verder verzorgd. Het klinkt niet bepaald of de kat voor z'n lol de ganse dag buiten zit.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Nee, je veroordeeld zonder wederhoor. Het zijn ideeën en gevoelens van iemand die blijkbaar niet op goede voet staat met de buren. Anders werd er wel open gedaan. In een dergelijk geval moet je héél voorzichtig zijn met een oordeel. Je kunt gelijk hebben, maar dit advies gaat, zonder wederhoor, veel te ver !!!
TurfGraver
een jaar geleden
Buren laten het toch zwerven?
Hou hem anders binnen.