Waar is mijn kat zojuist aan overleden?

Onze kat Indi komt nooit voor huis, nu ineens rent ze naar voor door een steeg bij de buren. Mijn vriend vertrouwt het niet en loopt na een paar min ook naar voor. Daar ligt ze op onze pad richting de voordeur bij de weg. Rijden erg weinig autos, vooral om 18 uur. Zag ook geen verwondingen, pootjes, ribben, kop en heupen leken allemaal nog in tact. Alleen trok ze vreemd met haar bekje. Ze maakte geen geluid van pijn toen ik haar optilde en in huis overleed ze toen ik haar nog vast had. Ze was ander half jaar jong. Kan het een hersenbloeding zijn? Ik kan me niet voorstellen dat het een aanrijding was. Wel zijn we enorm verdrietig. Het was een echte knuffelkont.

een jaar geleden
2.9K
ronron1212
een jaar geleden
Hoe kunnen wij dat nu zo vertellen niets gezien ds ga naar een dierenarts als je wat wilt weten
Rieneke1
een jaar geleden
Je hoeft uitwendig niets te zien na een aanrijding: veel katjes sterven een een inwendige bloeding door de klap. Gelukkig heeft ze niet geleden, en ging het allemaal heel snel. Sterkte!
miguel
een jaar geleden
dit klopt inderdaad vaak zijn er uitwendig geen verwondingen vast te stellen. veelal is een abdominale bloeding fataal. veel sterkte met je verlies

Antwoorden (1)

Controleer haar nageltjes. Bij een aanrijding op een verharde weg zie je dat de nageltjes gebroken en gescheurd zijn, omdat ze zich op het laatste moment hebben schrap gezet op de weg. Heel veel sterkte met jullie verlies :(
Rieneke1
een jaar geleden