Wij gaan morgen kijken naar een nieuwe pup. Er is geen stamboom aanwezig, hoe weet ik of het een goede fokker is?

Het is bij iemand thuis en de fokker heeft al ns eerder een nestje gehad

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Een homd hoeft niet per se een stamboom te hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijken naar de conditie van de moederhond en de pups. Of alles er schoon uitziet dus geen ontlasting overal .

Antwoorden (2)

Het is niet echt nadelig dat de pup geen stamboom heeft, hij maakt juist kans gezonder te zijn dan vele inteelt-rashonden. Je weet wel niet precies hoe hij er gaat uitzien later. Je moet wel de moeder kunnen zien, zit de pup in de huiselijke kring, misschien met kinderen of andere huisdieren? De kans is dan groot dat je een evenwichtige en dus aangename hond zult hebben, later. Als hij veel uitleg geeft, ook vragen aan u stelt is er kans dat hij bonafide is.
Z512099
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Als hij in de schuur of stal ligt heeft hij misschien wel verzorging gehad, maar is hij niet of minder gesocialiseerd. Dat blijft z'n leven lang een handicap. In dat geval de pup niet kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helemaal mee eens
Als de moederhond lekker in de woonkamer loopt,er gezond uitziet en de pups ook,dwz.schone oogjes,schoon neusje en oren schoon,geen oormijt,schone kont,vieze kont wijst op diaree. En een levendige indruk.
Als de fokker verteld wat hun aan voer geven duidt ook op dat ze er om geven ook als ze vragen over jullie gezinsomstandigheden duidop belangstelling waar de pup terecht komt