mijn hond is blind en doof de laatste tijd begint hij steeds te blaffen als hij op een zij ligt wat kan dat zijn of betekenen?

Toegevoegd na 31 minuten:
hij is wakker en zijn reukvermogen gaat ook achteruit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is hij dan niet aan het dromen?
Ivana
12 jaar geleden
Toch is het reukvermogen bijna het laatste wat ze verliezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is ie?

Het beste antwoord

Doof en blind, dan houdt een hond alleen zijn reuk en gevoel over om de wereld te verkennen.
Hij kan daar goed mee leven. Als jij zorgt dat zijn omgeving hetzelfde blijft, de stoelen, tafels, eet- en drinkbakken blijven staan waar ze altijd stonden, zal hij van zijn handicap weinig last ondervinden.
Als hij blaft als hij op zijn zij ligt, kan het zijn dat hij trillingen gewaar wordt van langslopende mensen, geuren ruikt van bekenden en op die manier aangeeft dat hij contact zoekt.

Gaat hij kwispelen als je een goed woord zegt als je bij hem in de buurt bent? Let eens op zijn gedrag en de signalen die hij geeft als je zachtjes op zijn geblaf reageert.
Je mag dit natuurlijk nooit bestraffen. Van een gewone hond mag je eisen dat hij stil is, maar hier moet je je aanpassen en zoeken naar de oorzaak en het doel van zijn blaffen.

Ik ga er van uit dat het een vorm van communiceren is en geen pijn tengevolge van lichamelijk ongemak. Voor dat laatste moet je natuurlijk bij de dierenarts zijn, maar als hij verder niets mankeert, moet je het in de hoek zoeken van contact zoeken met de baas.

Toegevoegd na 3 minuten:
Uit jouw vraag las ik dat hij wakker was als hij blafte. Dat nam ik tenminste aan.

Toegevoegd na 14 minuten:
Als je langs hem loopt en je raakt hem even aan om hem te laten merken dat je er bent, moet je eerst even je hand bij zijn neus houden, dat schrikt hij niet als je hem vervolgens aanraakt. Doof en blind maakt een hond schrikachtig en nerveus, als je er niet goed mee om gaat.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik vind dat het zo ernstig klinkt, dat ik ermee naar
de dieren arts zou gaan,die kan dan vertellen hoe
je met het beestje om moet gaan,je moet er toch
niet aan denken dat je wat verkeerd doet en hij evt pijn zou hebben.
12 jaar geleden
Ouderdom! Even naar de dierenarts gaan en een spuitje geven. Dat beestje Lijdt alleen maar nu!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo das lekker makkelijk! Hij doet raar en is toevallig oud, huppa spuitje erin. Ik vind niet dat je vanachter de pc kan bepalen voor een levend wezen of hij nog mag blijven leven. Dikke min!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is 13 jaar en is een cocker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mila.
Als een hond blind en doof is. Dan kan hij nagenoeg niks. Het beestje zal dan alleen maar lijden. Moet je hem dan als nog pesten omdat JIJ hem in leven wilt houden?
Mensen zoals jij moeten zich meer in die wereld storten en beseffen dat een hond een dier is en geen knuffel of kind.
Dat is een symptoom van het ouder worden . Hij vangt geuren op of hoort nog zwakjes iets , of droomt .Net als 'n mens gaat hij op oudere leeftijd dingen anders "begrijpen". Omdat hij niet meer zo goed kan opstaan , blijft hij liggen en blaft alleen maar . Is niets ernstigs . Niet gevaarlijk voor de hond . 'N HOND GAAT NOOIT BLAFFEN ALS HIJ PIJN HEEFT .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En korte hoge blaf of kort hoog gejank betekent plotselinge pijn en wanneer de pijn intens is zal je hond met gelijke tussenposen janken. Het is verstandig direct naar je dierenarts te gaan
http://www.hondentraining.nu/hondengedrag.html Uw hond kan ook blaffen als hij is bang voor iets of bij pijn.
http://antiblafband.blogspot.com/ Een hond kan verdwaast zijn van angst, of ziek worden. Het kan zijn dat hij zich dan zo rot in zijn vel voelt zitten, hij zoveel pijn heeft, zich zo hulpeloos voelt of ongelukkig is, dat hij hierdoor gaat blaffen.
http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_14-Blaffen.php etc.