Wat betekend het als een kat regelmatig buiten de bak plast?

We hebben een kat en ook al is de kattenbak verschoond ze blijft soms pissen , zoals twee dagen terug sprong ze op de bank pist ze op en mijn voet en op de bank tijdens het springen , en ze is al zo vaak aangesproken het lijkt erop dat ze ziek is , blaasontsteking misschien , ik weet het niet , maar ze doet het niet expres ,
Is hier iemand bekend daarmee of een dierenarts ? We gaan nog met haar naar de dierenkliniek , maar we zijn benieuwd hoe dat komt , dat helpt misschien als we er zijn bij de dierenarts

een jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ik zou het niet zo lang aankijken, want de kans is heel groot dat je kat blaasontsteking en/ of blaasgruis heeft. Ze zal iig een pijnstiller/ ontstekingsremmer nodig hebben, en ik het geval van gruis ook dieetvoer. Vaak is blaasontsteking bij katten stress-gerelateerd, daar zou je je later in kunnen verdiepen. Maar eerst moet je beestje geholpen!
Mocht het je lukken wat verse urine (niet ouder dan een uur of 5, in de koelkast bewaard) mee te nemen, dan zou dat mooi zijn.
Rieneke1
een jaar geleden