Waar kan ik het beste het water bakje neerzetten?

Ik heb voor beide katten een eigen water bak is de beste plek naast de voer bak of juist niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

de beste plek is in de loop, en niet in de buurt van de etensplek of kattenbak.
ook de bakjes zelf mogen niet te dicht bij elkaar staan.
omdat katten slechte drinkers zijn, is het goed ze tot drinken te verleiden, door ze her en der water aan te bieden.
het is dan ook zeker geen overbodige luxe een derde bak in gebruik te gaan nemen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik moet eigelijk de bakken gaan verspreiden door het huis bij voor beeld keuken gang en woonkamer?
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, precies!
tenzij je ook voer geeft in de keuken, dan kan je beter een andere plek zoeken voor het water.
zo heb ik water staan in de woonkamer, in de badkamer, in de slaapkamer, en een volle gieter op het balkon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus het is echt niet verstandig eten en drinken naast elkaar te zetten mag ik vragen waarom dat niet kan zijn ze dan bang?
Rieneke1
12 jaar geleden
nee hoor, bang maak je ze niet.
het is voor een kat fijner een natuurlijke situatie na te bootsen.
in een natuurlijk territorium hebben katten aparte plekken om te eten, te drinken, en zich te ontlasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze badkamer deur is altijd dicht die zou ik dus ook open kunnen zetten maar gaan ze dan niet uit de wc drinken
Rieneke1
12 jaar geleden
soms drinken katten wel eens uit de wc, maar het is niet gezegd dat die van jou dat ook gaan doen, zeker niet als er drinken staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het slecht als ze uit de wc drinken nee toch
Rieneke1
12 jaar geleden
zolang je er geen chloor of andere chemicalien (wc-blokjes ) ingooit, kan dat helemaal geen kwaad.
Op zich kun je wel het eten en drinken bij elkaar zetten, m'n ouder doen dat ook. Maar zet ook drink bakjes ergens anders in huis. En voor beide een apart bakje lijkt me niet nodig, 2 in huis is op zich al genoeg en zeker als je het in de ochtend en avond ververst.
Of zodoende dat ze bij het water van de planten kunnen, me vader heeft een vijver aangelegd daar drinken ze ook uit. Het zijn wispelturige dieren die liever zelf kiezen waar ze wat doen.
Je kunt ze beter niet uit de wc laten drinken, honden kan op zich wel maar die maken zichzelf niet schoon. En je wil toch geen wc kat aaien en dergelijke?