Kan mijn hond nu zwanger zijn?

De hond van onze buurvrouw (een ander ras hond) zat vanmiddag twee keer boven op onze Podenco-Mix. Dit gebeurde gedurende een paar seconden. Mijn hond is één jaar oud en is een paar maanden gelden loops geweest. Zij werd nog niet gesteriliseerd.

Kan mijn Podenco-Mix nu van een ander ras hond zwanger zijn?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet zeggen dat ik de categorie keuze wel merkwaardig vind haha. Ik zou hem bij huisdieren zetten en niet bij mensen en gezondheid ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw hond kan alleen zwanger worden in de 3 weekse periode dat ze loops is in tegenstalling tot mensen. Je schrijft dat ze een paar maanden geleden loops is geweest, dus geen zorgen hierover dat ze nu zwanger zou kunnen zijn. Wat je wel kan doen, als je absoluut geen pups ooit wil krijgen, is haar laten steriliseren. Er zijn wel eens van die jaarlijkse acties voor de helft van de prijs. Informeer dit eens bij jouw dierenarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okay, dat is geruststellend. Ik was al van plan om haar in de zomervakantie te laten steriliseren (betaalt het Duitse dierenasiel). Hartelijk bedankt, mensen! De categorie was idd wel merkwaardig, ja. ^^

Het beste antwoord

Honden paren niet om de leuk maar om voort te planten. Dat zou betekenen dat de kans groot is dat je teefje loops is (of moet worden)

Zou je hond drachtig kunnen zijn: Ja dat is best mogelijk. Honden hebben maar een paar seconden nodig.

Wat je vaak (maar lang niet altijd) ziet is dat wanneer een reu "klaar is" zijn geslachtsdeel dusdanig opzwelt dat hij letterlijk vast blijft zitten in het teefje.

Concreet: Het is best mogelijk dat het teefje drachtig is.

Toegevoegd na 16 minuten:
Voor de duidelijkheid: Een hond kan in theorie door elk ander soort ras hond gedekt worden, daarmee bedoel ik de stamboekhonden, de "vuilnisbakkies" en alle andere.

In de praktijk zal het lastiger worden voor een chihuahua om een dog-achtige te dekken. Zal de dog(teef) echter geinsemineerd worden dan kan er wel een bevruchting plaatsvinden en een dracht volgen.

Een hond is een hond en heeft de chromosomen van een hond. Een grote dog heeft precies dezelfde chromosomen als een chihuahua.

Toegevoegd na 17 minuten:
*hetzelfde aantal chromosomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb gelezen dat een hond op het moment van bevruchting per se loops moet zijn om drachtig te kunnen worden. Is dat waar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klopt inderdaad. Echter voordat jij het bloed ziet dat de loopsheid kenmerkt is de vulva al opgezwollen en scheidt deze feromonen af die bijzonder aantrekkelijk zijn voor de reu. Dit moet haast wel het geval zijn want als een teefje niet loops is zal zij haast nooit een reu toelaten. onze "huishond" ofwel de gedomesticeerde hond kan 2 of 3 keer per jaar loops worden.