Waarom valt mijn kat mij aan als mijn man op vakantie is?

Onze lieve goed gesocialiseerde kat valt mij aan. Mijn man is op vis vakantie in Frankrijk zoals hij al jaren doet. En elke keer weer krijg ik het vervolgens te verduren met onze kat. Ze valt mij aan, bijt en zet haar nagels in m'n arm. Terwijl ik dan gewoon rustig op de bank zit. Normaal gesproken bijt ze nooit en mij zeker niet. Is het nu zo dat ze mijn man 'mist'? Of is er mogelijk een andere oorzaak?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Je poes is boos op je omdat ze denkt dat je je man hebt omgebracht.

Vrouwtjeskatten preferen nou eenmaal mannelijke gezelschap en ook andersom. Prefereren dus. Betekent niet dat ze niet zullen liefkozen met iem van hetzelfde geslacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat ze jaloers is dat je man wél vis mag vangen en zij niet ;O)

Maar sommige katten kunnen vreemde stemmingswisselingen hebben als iemand weg gaat waar de kat op gesteld is. Je hebt katten die erg gesteld zijn aan de plek (huis) en andere die vooral gesteld zijn op de personen. Je schat de situatie dus goed in. Je kat mist je man en kuurt dat op jou af. Misschien het beste het gedrag te negeren.

Wij hadden een siamees die ons na de vakantie zeker drie weken negeerde en niet aankeek. Zo boos was ze. Je verhaal verbaast me dus niet, ook al zijn katten niet echt groepsdieren.