Hoe oud moet een kitten zijn om te begrijpen dat sommige dingen niet mogen?

Hij springt bijvoorbeeld steeds op tafel, en ik zet hem er dan weer vanaf. Maar hij is nu 9 weken, en natuurlijk snap ik wel dat hij dit nu nog niet kan weten. Maar op welke leeftijd kan hij dat wel "beter"begrijpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

juist jonge dieren kunnen uitstekend leren. blijf consequent doorgaan op de ingeslagen weg, en het kwartje zal weldra doorrollen. Toegevoegd na 2 minuten: katten en kittens gaan graag de hoogte in. als ze niet op tafel mogen, bied dan wel een alternatief, zoals bijvoorbeeld de vensterbank.

Hoelang het duurt ligt aan het beestje zelf. De ene leert sneller dan de andere. Maar je moet er gewoon mee blijven door gaan. En wel een plekje hebben waar hij/zij hoog kan zitten

Een beetje kat laat zich niet echt opvoeden wat betreft op tafel springen, is mijn ervaring. Maar als je hem consequent van tafel zet, heb je kans dat ie snapt dat ie dat niet moet doen als je erbij bent. Wat ie doet als je er niet bent ... daarop heb je geen enkele invloed. Veel plezier!

Katten doen meestal waar ze zin in hebben. Maar wat ze perse niet mogen, moet je trainen. Dus iedere keer als het dier op tafel springt, een klein tikje op de neus of zo, of zet een sproeier klaar, dat vinden ze meestal niet leuk. Begrijpen doet een kat niks, maar vermijden van onprettige situaties kan worden getraind. En op de vensterbank of op de kast, mag misschien wel Een kat op tafel is uiteraard vies, daar staan vaak ook etenswaren op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100