Welk ras is mijn poes?

Opgehaald bij een stel dat deze in eerste instantie wilden houden...bleek opgesloten te zitten in een bench en is heel bang we gingen er van uit dat het geen ras is maar het lijkt me toch een kruising met iets?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Z512099
6 jaar geleden
Doet denken aan een Karthuizer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor de reactie is er een manier om met zekerheid te zeggen wat voor ras/kruising het is.....
Mischien een dierenarts?
Z512099
6 jaar geleden
Of ermee naar een kattentenoonstelling gaan, daar zitten vele kattenfokkers, die gaan zeker advies geven.
Rieneke1
6 jaar geleden
Is een mooi huis- tuin- en keukenpoesje. Hopelijk krijgt ze bij jullie de kans zichzelf te zijn en tot rust te komen. Meenemen naar een tentoonstelling is echt het laatste wat je moet doen.
Rieneke1
6 jaar geleden
Een dierenarts is trouwens geen slecht idee, maar dan eerder voor een goede controle. Is ze geënt en gecastreerd? Dat lijkt me veel belangrijker dan wat voor rassen er wellicht tussen haar voorouders hebben gezeten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor de reactie en ja ze gaat hier de aandacht wel krijgen die ze verdient de vraag komt meer omdat als het een kruising is we haar liever binnen houden ivm diefstal
Uiteraard zal ze dinsdag naar de dierenarts gaan voor controle en de mensen vanwaar deze komt beweren dat ze de inentingen heeft gehad maar niks geen boekje erbij dus ik ga er niet van uit
Rieneke1
6 jaar geleden
Binnenhouden op afgezet balkon of in afgezette tuin is sowieso wel een goed idee, al zal je er dan meer energie in moeten stoppen je poes gelukkig te houden. Er loeren veel meer gevaren dan diefstal helaas. Fijn dat je met het beestje naar de dierenarts gaat, en als je nog vragen hebt dan pm je me maar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wat fijn dat jullie nu voor dit schatje willen zorgen! inderdaad is de dierenarts de aangewezen persoon om naar toe te gaan. volgens mij is het niet echt een heel bijzonder ras. maar dat is niet het belangrijkste, zijn gezondheid is dat wel.
ik wens jullie succes, en poes een rustig leven! maar wel zonder tentoonstellingen e.d.!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze eet en drinkt al niet sinds ze hier is ook geen urine of poep dus we gaan nu met haar na de weekend dierenarts om in ieder geval zeker te zijn van gezondheid en eventuele vaccinatie de dierenarts gaf ook aan dat ze haar graag even wou zien voor de zekerheid
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heel goed om naar de weekendarts te gaan!
houd je ons op de hoogte? Suces!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
We moeten er rond 16 uur zijn ik zal zodra we terug zijn een berichtje doen hier
Rieneke1
6 jaar geleden
Goed dat je gaat, hoop dat de poes een ok-stempel krijgt!
Castle
6 jaar geleden
Het is een prachtig beestje. Veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goed even het volgende..... dierenarts heeft geadviseerd aangifte te doen van verwaarlozing
Ook is ze niet 4 maanden want ze heeft al gewisseld en of loops of drachtig
Ze heeft een ontsteking in haar mond wat dus de rede is dat ze niet eet
Medicatie voor de ontsteking gekregen ook heeft ze verhoging en bijvoer gekregen
Rieneke1
6 jaar geleden
Dank voor de update. Ze is dus niet geholpen en zou drachtig kunnen zijn begrijp ik? Triest, voor de poes en voor jullie. Aangifte zie ik eerlijk gezegd niet veel heil in. Hopelijk slaan de meds goed aan en knapt ze snel op. Ze moet wel eten, dus hou dat in de gaten, maar dat zal de dierenarts ook al wel gezegd hebben.Wat een rotmensen heb je toch, ben blij dat ze nu bij jou in goede handen is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad nou heeft ze een flinke ontsteking en koorts dus medicijnen en bijvoeren al met al een beetje drama we zullen haar bijvoeren met vloeibaar voer van de dierenarts ze heeft een spuit gekregen tegen de pijn en koorts dus ja is het een miskoop geweest? Ja en nee hadden we dit allemaal geweten hadden we hoogstwaarschijnlijk haar toch weg gehaald en ze is hier in goede handen en met de juiste weg dierenarts en geduld zal ze hopelijk snel herstellen waarschijnlijk was ze daar dood gegaan aangezien ze niet kon eten door de ontsteking dus ik denk wel dat we de juiste beslissing hebben genomen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laatste update vandaag naar de dierenarts geweest ze is 8 maanden rond de 2 kilo wond is al aardig genezen en ze begint een beetje zelf te eten weer
Ze is gezond verklaart alleen op advies chip en inenting uitgesteld tot ze gewent is omdat dit rare bijwerkingen kan hebben als ze gestresst zijn

Antwoorden (1)

Dit is overduidelijk een Blauwe Rus. Blauwe Russen zijn eenkennige katten, maar als je er heel zachtaardig en geduldig mee omgaat, heb je een vriend voor het leven. Ik bezit er zelf een en zij volgt me op de voet. Waarschijnlijk zijn de vorige eigenaars niet bekend geweest met het ras en bovendien: een kat opsluiten in een bench mag alleen als ze ziek is en dan nog voor tijdelijk. Dat doe je al helemaal niet met een Blauwe Rus.
Zoek verder op internet informatie, dan komt het allemaal goed.
Gefeliciteerd met dit prachtige raskatje.
Ivana
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is geen raszuivere blauwe rus maar waarschijnlijk een kruising europese korthaar met een blauwe rus of een zilverrug volgens de dierenarts
Ivana
6 jaar geleden
Bjorn, houd er wel rekening mee dat ze, ondanks de kruising, alle karakterkenmerken van de Blauwe Rus kan hebben. De manier waarop ze zit en de kop houdt is zeer kenmerkend als ze gestrest zijn. Goed, je hebt er geen papieren bij, maar dat maakt haar niet minder in het oog springend apart. Ik blijf erbij dat je haar als een blauwe rus moet behandelen: rustig en voorzichtig. Van de meeste Bl.Russen is ook bekend dat ze vreemden (vrienden en familie, bezoek dat thuis komt) mijden en dat ze niet al te graag buiten komen. Een ideale kat om dicht bij huis te houden, op een flat of als je zomers in de tuin zit. Het zijn geen zwerfkatten die een grote 'wandeling' gaan maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de info we gaan er zeker voorzichtig mee om prioriteit is om haar weer gezond te krijgen zie bovenstaand bericht we zijn na de dierenarts geweest en ze is verwaarloosd ontsteking in de mond spuit gekregen voor de pijn en koorts ook hebben we meloxicam gekregen die ze dagelijks moet hebben en bijvoeren
Ivana
6 jaar geleden
Nou, dan heb je nu de kans haar hart te winnen. Ze zal je eeuwig dankbaar blijven en dat ook laten merken. Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Komt goed ze is heel angstig plus de koorts en ontsteking zowiezo hier een dierenarts nemen na het weekend we hebben haar pas een dag en omdat ik het niet vertrouwde zijn we na een spoed arts geweest
Ik was liever 120 euro kwijt aan een dierenarts dan dit afwachten tot na het weekend
Rieneke1
6 jaar geleden
Zou best blauwe rus in kunnen zitten, maar zolang er geen papieren zijn is het geen raskatje.
Ivana
6 jaar geleden
Rieneke, in dit geval gaat het voornamelijk om de behandeling van een katje dat alle eigenschappen van de blauwe Rus heeft/kan hebben. Of de papieren erbij zijn doet hier niet terzake. Van belang is dat de Blauwe Rus gevoelig is voor een ruwe behandeling en de nieuwe eigenaar kan dat maar het best zo snel mogelijk weten voordat het te laat is. Ze hebben namelijk ook een fabelachtig geheugen.
Rieneke1
6 jaar geleden
Dat begrijp ik Ivana, maar ik had het zelf als reactie gezet. Je hebt helemaal gelijk, en het is goed dat je dit alles vermeldt, maar het antwoord op de vraag is dat het zonder papieren een htk katje is, dat weet jij ook. Verder niet vervelend bedoeld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Keuze was een bewuste om geen ras zuivere kat te nemen geld speelt hier geen rol in maar wel karakter de vorige eigenaar zei wel dat een een kruising was met iets maar dat ze heel lief was en met kinderen kon dit was voor ons een belangrijk punt we willen ons zoontje met een huisdier laten opgroeien we snappen heel goed dat zonder papieren het geen ras kat is maar als we weten wat de kruising is kunnen we wel een beetje de karakter eigenschappen achterhalen en zoals ivana hierboven vernoemt dat als ze wat van een blauwe rus heeft dat dat zal verklaren waarom ze nu na 2 dagen absoluut niet bij mensen wil zitten (wij zijn voor haar nog vreemden) ze verstopt zich in de stoel (letterlijk) achter de hoekbank onder de verwarming of boven op de overloop....
We gaan ivana haar advies opvolgen en alleen voor bijvoeren en medicatie zullen we haar vast houden
Er is bovendien niet te vertellen wat er bij de vorige eigenaar heeft afgespeeld zaten op een recreatie woning en waarschijnlijk brood fok
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1 week verder nog steeds angstig om alles mijn vriendin kan haar in de avond als zoontje op bed ligt wel bij haar leggen maar zodra ik in de buurt kom is ze gevlogen
Ivana
6 jaar geleden
Het zou kunnen dat ze slechte ervaringen met mannen heeft, dan moet je geduld hebben. Focus niet te veel. Als je haar aankijkt, sluit dan langzaam beide ogen en herhaal dat langzaam twee of drie keer. Dat is voor katten een kalmerend signaal.
Blauwe russen hechten zich in het bijzonder aan één persoon. Andere huisgenoten moeten meer geduld hebben, zeker als de kat een voorgeschiedenis heeft. Succes komt per centimeter in dit geval.