heeft mijn vis te weinig slijm ?

mijn neon tetras hebben ook een blauwe streep die is niet zo mooi meer en fel weet je wat dit is ???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je Neon Tetra's fletser van kleur worden, kan dat vele oorzaken hebben, ik denk niet direct aan hun slijmhuid.
Het is een levendige scholenvis, moet je niet als paartje houden, leven ze niet in groep dan gaat dat ten koste van hun kleuren.
De Neon vind men in oerwoudkreken en oerwoudmeren in het gebied van de bovenloop der Amazone, schemerig licht en zeker ook een donkere bodem, hou je ze zó dan zal hun blauwe lengte -streep fel oplichten.
Geef ze eens volop levend voedsel : fruitvliegjes, vers de vase, Tubifex, zeer kleine aardwormpjes, bladluizen, watervlooien ( bevroren en niet ontdooien) van puur genot zullen ze nog feller kleuren.
Watertemperatuur 20 tot 23 ° C een D.H. rond de 3 ° en een pH van 6.
Je zult zien, met deze maatregelen zullen je Tetra's prachtig gaan kleuren, zoals op de foto.
Succes.
Plaatje bij antwoord
Z512099
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Is moeilijk te bepalen wat er met je Scalare aan de hand is, misschien heeft hij wat geschuurd en zijn daardoor wat schubben gelost, zou niet meteen het ergste denken ( gatenziekte of zoals bij je Tetra's de neonziekte ).
Ik ken je waterwaarden niet, Maanvissen moeten wel redelijk warm zitten : 23 tot 27 °C in zacht en redelijk zuur water en liefst in een kleine school.
Ook hier maakt het geven van levend voer en afwisseling daarvan, vaak het verschil, het zal je vissen een boost geven...