wat kan je doen als één van je kippen verstoten is door de groep?

één avn onze vier kippen blijft nu snachts in de hoek van de ren staan inplaats van bij onze 3 kippen in het bovenhok, zou het nog lukken dit ongedaan te maken, of moet ik een extra hok maken voor deze kip?

alvast bedankt

Toegevoegd na 1 dag:
bedankt voor de antwoorden, na 2/3 dagen snachts buiten het hok te hebben geslapen mocht hij vanacht er weer gewoon bij, (ik was al bezig aan een hok, maar ja :P) alsnog bedankt voor het meedenken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

hou de kip in de gaten, mogelijk is zij ziek?
een extra hok is een goed idee, maar probeer elders een overgebleven kipje te krijgen wat je bij haar kan zetten.
een kip alleen is niks gedaan.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was me net voor (slechts 3 uurtjes)

Andere antwoorden (1)

Een kip alleen is geen succes, een kip is een groepsdier en een kip kan niet alleen zijn. Daarom is een extra hok bouwen niet nodig.
Kippen leven in een strikte hiërarchie, je hebt de hoofdkip (ik noem haar vaak de koningin), daaronder de 'hofdames' en daaronder de pikkip, de laagste in rang. Het kan zijn dat één van de hofdames geprobeerd heeft de rang van koningin over te nemen. Het gebeurt soms dat deze kip helemaal uit de groep gegooid wordt. Deze kip komt nooit meer bij de groep, het beste is om de kip te ruilen met iemand die ook (dezelfde) kippen heeft. Je koppel is namelijk te klein om te splitsen.
Er kan nog een oorzaak zijn: De kip kan te ziek zijn om naar het bovenhok te gaan. Hierbij moet je de dierenarts of de veearts inschakelen. Als de kip de anderen niet ontloopt en niet wordt gepikt door de hennen dan is zij ziek.