Mijn hond van 14 poept in huis zonder dat zij het weet? Wat te doen?

Mijn hond is een oude hond van 14 jaar oud. En ze poept zonder dat ze het weet in huis. Je moet z'n staart optillen en dan zie je een drol liggen. Is mijn hond gevoelloos geworden of hoe zit dit? Iemand ervaring hier mee? We geven de hond middag eten en avond eten gewoon brokken/kattenvoer. (honden voer vind ze niet lekker maar dit eet ze al 2 jaar lang) Misschien is het een idee om de kattenvoer te vervangen door hondenvoer en dan wachten tot ze uiteindelijk het wil eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
En hoe vaak laat je haar uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongeveer 5 tot 10x ? We hebben een speciale grasvlak waar ze haar behoefte kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze begint oud te worden, hebben wij ook gehad... kan me niet precies herinneren hoe dat is afgelopen
Rieneke1
11 jaar geleden
wat zegt de dierenarts?

Het beste antwoord

Ik ben bang, dat jouw hond het einde van haar leven begint te naderen.
!4 jaar is een zeer respectabele leeftijd voor een hond.
Je zou het beste een dierenarts kunnen raadplegen, want mijn mening is uiteraard maar de mening van een leek.
In ieder geval sterkte gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Ze is dus waarschijnlijk incontinent; incontinentie is een aandoening, waarbij de urine of ontlasting niet kan worden opgehouden. Ze heeft de beheersing over over de sluitspier van de anus verloren.
Beste is om naar de dierenarts te gaan met haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!
mijn hond was 13 jaar toen ik merkte dat hij in het donker tegen prikkeldraad aan liep, thuis gekomen liet hij urine gewoon lopen tot in zijn eigen mand.
en dat was het teken voor mij: geen enkele hond zal namelijk in zijn eigen mand poepen of plassen, je eigen mand houd je schoon, tenzij je niet anders meer kan, of omdat je het niet meer weet.
jouw hond is op een leeftijd die bejaard is voor honden, zij is, zoals mijn dierenarts toen zei over mijn hond: "hij is op." en dat betekent einde verhaal, dus een spuitje, want het is niet eerlijk om een dier zo verder te laten leven.

ik raad je aan om naar de dierenarts te gaan morgen, of vanavond nog, dat is het beste voor de hond, sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een oude hond krijgt zulke klachten,daar is niets aan te doen,als je haar nog niet kwijt wilt zul je het zonder mopperen op moeten ruimen de komende tijd. Ze kan er immers niets aan doen,dus hoeft men niet boos te worden ook.Het is wel veel beter om brokken voor oudere honden te geven ,die bevatten minder eiwitten en worden beter verteerd,maar zou je langzaam moeten vermengen en niet ineens geven.Kattenvoer zit meer zout in,niet dat dat zo slecht zou zijn maar haar nieren vinden het mischien niet zo fijn.