Kan ik een kitten erbij nemen?

Mijn moeder heeft een kitten gekocht. Maar nu hebben we al een volwassen kat van 11 jaar. Ik heb verhalen gehoord van mensen die een kitten namen en toen liep hun oudere kat weg. En dat wil ik niet. Dat is bijna het ergste wat mij op dit moment kan gebeuren zeg maar. Dus heeft iemand hier verstand van en kan me vertellen of het verstandig is of niet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Beste MeXxx dat is een heel slecht idee!
Een bejaarde kat van 11 jaar zit niet te wachten op een jonge kitten, die trouwens ook veel meer heeft aan een ongeveer even oude andere kitten.
Als je aan jonge katten begint kan je veel beter 2 van dezelfde leeftijd nemen, die evenveel energie hebben en niet het huis slopen, maar met elkaar kunnen spelen.

Jullie bejaarde kat heeft het huis alleen en leidt een rustig leven. Wil je een gestresste ongelukkige oudere kat, ga dan vooral door, maar beter is er van af te zien en een ander gouden mandje voor deze kitten te zoeken.

Weglopen kan, maar ook dat er steeds ruzie is. Dat een van tweeën niet meer beneden komt, dat er ellende komt met naast de bak plassen uit protest. Van alles is mogelijk, beter is hiervan af te zien.

Nooit voor iemand anders die er niets van weet als cadeautje een dier kiezen. Slecht idee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Met als aanvulling altijd een rustige introductie te doen bij een nieuwe kat of kitten.
Hallo,
ik begrijp helemaal wat je bedoeld!
Ik heb een dik jaar geleden ook 2 kittens in huis genomen en had ondertussen ook een kat van 12 jaar. En inderdaad kwam mijn oudere kat veel minder dan voordien, maar ze kwam wel altijd terug. Alleen was dat misschien 1 tot 2 keer per week. Maar uiteindelijk is ze er een beetje aan gewend geraakt en komt ze bijna iedere dag. Je moet der dan gewoon wat meer aandacht geven. Zo kwam het bij mij alleszinds goed.

Dit kan natuurlijk ook afhangen van kat tot kat.