Is deze bak geschikt on vissen / schildpadden in te doen ?

Het is een bak van de Ikea en ik vroeg me af of het het water etc niet zou beïnvloeden

Toegevoegd na 1 uur:
Voor als de bak word schoongemaakt kunnen de schildpadden dan in deze bak (word het water er niet slecht van)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ja het water wordt er heel erg slecht van, het gaat stinken en je kunt er erg ziek van worden.
Ook moet je het voor schildpadden verwarmen, regelmatig het water verversen en de bak schoon maken en er moet een eilandje in gemaakt worden, want de schildpad moet ook op het droge kunnen zitten, met daarboven een warmte lamp.
Dus eigenlijk totaal ongeschikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Ed, lees de reacties en de toevoeging op de vraag, we zijn er al uit :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja zo is de vraag heel anders, blijft wordt het water er slecht van, kan ik nog steeds niets mee. welk water, in het aquarium of de plastic bak en dan hoe zo slecht? van wat?
Rieneke1
8 jaar geleden
Volgens mij wordt bedoeld of het plastic de waterkwaliteit beïnvloedt, maar het blijft gissen :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het maar even tijdens het schoonmaken, dan hoeft er helemaal geen water in de plastic bak. maar zo iets zal hij wel bedoelen.

Andere antwoorden (2)

Deze bak zou ik afraden als geschikte leefomgeving voor schildpadden. De beesten knagen overal op dus het zou kunnen dat ze een gat in het plastic knagen. Ook wordt de bak enorm zwaar door het vele water en de inrichting. Er moet bijvoorbeeld een land gedeelte inzitten waar de schildpadden op kunnen verblijven. Ik vraag mij af of zo'n plastic bak stevig genoeg is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee niet doen want is echt niet geschikt denk zelfs dat er geen plant in kan groeien dus zeker geen beest in zetten.
Gewoon voor opslag van iets zeker geschikt maar geen beest in zetten