Kan ik beter met een ingegroeide nagel van een hond naar een een dierenarts gaan of een trimsalon?

Mijn hond heeft een ingegroeide nagel volgens mij best diep. Ze heeft er geen pijn aan.Ze loopt gewoon hinkt niet. Ik kwam er achter omdat ze steeds zat te likken aan haar pootje. Ik schaam me rot maar daar verander ik niks mee. Ikzelf heb al geprobeerd te knippen maar dat laat ze niet toe. Dus naar een dierenarts gaan of anders???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet iets om je voor te schamen. Het gebeurt heel vaak dat mensen zoiets pas laat opmerken. Je hond mag blij zijn met zo'n baasje die er ten minste nog iets aan doet. Dat is in veel gevallen niet zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal taat!
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Hoi Wenito, Dat is bij de hond van mijn ouders ook een keer gebeurd. De dierenarts heeft een deel van de nagel toen weg geknipt. Ook had hij een soort staafje, met daarin vloeibare hars. Omdat de nagel tot in het leven gescheurd was moest dat bloeden gestelpt worden. Het staafje werd tegen/in de afgeknipte nagel geduwd, en dat werd gevuld met hars zodat het bloeden stopte. Moet wel zeggen, dat het geen prettige gezicht was, want het deed de hond veel pijn. Maar altijd beter dan niets doen en dan een vieze ontsteking krijgen.

Het beste antwoord

Volgens mij heb je dit net ook gevraagd :D

Je moet hiermee naar de dierenarts.
De trimmer kan misschien wel de nagel weghalen maar dan zit je met een wond.

De dierenarts heeft de geschikte materialen in huis om de nagel te verwijderen, een pijnstiller toe te dienen en eventueel een ontstekingsremmer te geven. Misschien vind de dierenarts het zelfs noodzakelijk om even een roesje toe te dienen.

Ik zou even bellen met de dierenarts en vragen of je vandaag nog terecht kan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
precies, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Rieneke :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt dat ik het net ook gevraagd heb maar ik kreeg een mail dat ie verwijderd was dus toen vrieg ik de vraag opnieuw nu blijkt dat ie toch niet verwijderd is. Raar!! Maar de nagel is door de dierenarts vanmiddag verwijderd is niet onstoken maar zat wel ver in haar kussentje. Gelukkig
Rieneke1
12 jaar geleden
idd gelukkig, fijn dat het goed is afgelopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt als het goed is een mailtje en een berichtje op goeievraag gehad met daarin de uitleg omtrent het verwijderen van je vraag :) Fijn om te horen dat alles weer goed is en een pluim voor je snelle actie!