Hoeveel melk mag een poesje van 1 jaar ongeveer per dag?

Toegevoegd na 19 minuten:
ik bedoel speciale kattenmelk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Wij geven onze kat elke dag een beetje kattenmelk. Ze is er dol op. Ze krijgt ong. 40cc. per dag want we doen 5 dagen met een pakje van 200 ml. Geen diarree en verder zo gezond als een vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je!

Andere antwoorden (4)

Geen. Melk is niet geschikt voor poesjes.Ze raken er bovendien ontzettend van aan de diarree.
Wil je echt per se melk geven (dat katten na de zoogperiode echt niet meer nodig hebben ; het is gewoon een soort snoep) koop dan speciale kattenmelk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. En leng die kattenmelk aan met water, dan worden ze er minder dik van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het gewoon helemaal niet geven ; zulke producten worden gemaakt voor 'baasjes', niet voor katten - die vragen er niet om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel eigenlijk whiskas kittenmelk, die is er wel speciaal voor gemaakt
Rieneke1
12 jaar geleden
lap, katten krijgen er geen diarree van, maar ze worden wel moddervet als je het dagelijks geeft.
hier krijgen ze het maar een paar keer per jaar, een echte tractatie!
Liever helemaal geen melk, ze kunnen er diarree van krijgen. Of je moet de speciale kattenmelk bedoelen.
Verder gewoon water, en hou er rekening mee dat ze liever water uit de bloemenvaas of het aquarium hebben, dan vers getapt water (de meeste katten tenminste, misschien is die van jou een uitzondering)
12 jaar geleden
gewone melk liever helemaal niet geven: veel katten kunnen niet tegen de lactose, en krijgen diarree.
speciale kattenmelk, of koffiemelk met een scheut water mag wel, maar dit zou ik alleen zo nu en dan als lekkernij geven, zeker niet iedere dag.
Rieneke1
12 jaar geleden
ook speciale kattenmelk is eigenlijk helemaal niet zo goed voor poezen.
zo worden we eigenlijk voor de gek gehouden.
tis beter dan gewone melk hoor dat wel, maar kzou het niet dagelijks geven en maar in kleine hoeveel heden.