Is het mogelijk dat mijn kat (langharig en gesteriliseerd) last heeft van de warmte ? en hoe haar dan het beste verzorgen ?

gewoonlijk zit ze graag buiten onder een struik als het goed weer is en nu stopt ze zich weg onder het bed. eten doet ze wel maar ik zie ze niet drinken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan heel goed.

Wat je voor haar kunt doen:

Véél kammen of borstelen, zodat je de losse ondervacht er echt uit krijgt. Alles wat jij eruit borstelt, veroorzaakt geen last meer.

Zorg ervoor dat het lekker koel is in huis, en geef haar ook ruim de gelegenheid om haar eigen koele plekje te zoeken.

Dat je haar niet ziet drinken, is wel zorgelijk. Uitdroging komt veel voor bij katten, vaak drinken ze spontaan niet genoeg. Wat ik zou doen, is om te beginnen op veel plekken waar ze komt water aanbieden, dus niet alleen naast haar etensbakje. Minstens een bak water in iedere ruimte waar ze komt. Als ze graag uit de gieter drinkt, vul dan de gieter met water, veel katten hebben dergelijke voorkeuren.

Mocht je normaal alleen droge brokjes voeren, geeft dan nu wat natter eten. Bijvoorbeeld rauw vlees, of goede kwaliteit natvoer. Zo raakt ze minder uitgedroogd dan van alleen droge blokken.

Wat verder veel katten aan het drinken helpt, is stromend water. Bijvoorbeeld een drinkfontein speciaal voor katten kan enorm schelen in hoeveel ze drinken. Ik heb bijvoorbeeld de variant op de foto, mijn poes vindt het helemaal geweldig. Vraag ernaar bij je lokale dierenwinkel, ze bestaan in allerlei soorten en maten. Zet hem alleen niet op je slaapkamer, want je moet gegarandeerd regelmatig plassen door het geluid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
prima tips, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
valt heel erg mee, hoor, met dat plassen : ik heb een kamerfonteitje dat 'klatert', en je raakt in no-time gewend aan het geluid van stromend water : ik slaap zelfs minder goed, als ik (ivm. logé's) 's nachts het fonteintje uit moet zetten...

Andere antwoorden (2)

wat ook helpt is een heel klein beetje bouillon in het water doen, goed voor de zouthuishouding en ze krijgen er weer trek door. En vooral niet buiten laten als je niet weet of ze ziek is, als ze te ziek zijn vind je ze nooit meer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan gebeuren.
het beste is laat hij/zij aan ijs blokjes likken