Kan je zelf visvoer voor goudvissen maken?

Kan je zelf (eenvoudig) visvoer maken? Ik heb het dan wel over voer voor goudvissen of andere aquariumvissen, niet als aas voor visvangst.
En zoja, hoe doe je dat?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Ja. Gedroogd zeewier of algen kopen bij Chinese toko.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef ze insecten dat eten ze ook in het wild dus is het waarschijnlijk wel goed (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfgemaakt visvoer.

Het selecteren van ingredienten vereist de nodige aandacht en omdat we te maken hebben met vers voer zonder conserveringsmiddelen moet het gekoeld of bevroren bewaard worden. Veel recepten hebben een geleiachtige basis en bevatten babyvoeding. Dit is een erg voedzame basis, maar kan aangepast worden volgens eigen recept.

Recept:

1 potje babyvoeding, aardappel

1 potje babyvoeding, wortel

1 potje babyvoeding, erwten

2 rauwe eieren

2 gemalen multivitamine pillen

1 teen knoflook

1/2 kopje bevroren spinazie (maar wel ontdooid)

1/8 kopje gevriesdroogde Tubifex

1/8 kopje gevriesdroogde Artemia

3 pakjes gelatine

Zet de pakjes gelatine aan de kant, doe alle overige ingredienten in een mixer (foodprocessor) en mix het geheel tot een puree. Los de gelatine op in warm water en voeg dit vervolgens al roerend toe aan de puree. Zorg ervoor dat het gebruikte water ontdaan is van alle Chloor! Laat vervolgens het geheel staan totdat het stevig genoeg is om in kleine ijsblokjes-vormen te kunnen gieten. Doe de vorm in afsluitbare zakken en bewaar het een dag (in de koelkast). De volgende dag kunnen de blokjes uit de vormen gehaald worden om vervolgens in de zakken de vriezer in te kunnen.

Voordat de bevroren blokjes gevoerd kunnen worden moeten ze ontdooien. Voor kleine vissen als Endlers en guppen kunnen de ontdooide blokjes in kleinere stukjes worden gesneden. Men zegt dat het stevige blokjes blijven en dat de vissen er gek op zijn. Hij voert dit recept eens per dag, 's morgens. Onlangs heeft Hector geexperimenteerd met micro aaltjes, azijnaaltjes, spirulina en een gemalen vitamine C pil.

(Het originele recept verscheen in september van 1992 in de officiele publicatie van 'The International Fancy Guppy Association'

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=print_topic;f=7;t=000784