Kan het worden gecontroleerd of een hond inentingen heeft gehad?

Ik ga een hond halen die afkomstig is van het buitenland. Nu weet ik dat dat niet altijd het slimste keuze is, alleen de verkoper ziet er betrouwbaar uit. Hij zegt dat hij de hond alle benodigde vaccinaties geeft in Hongarije en ook een paspoort. Nu weet ik dat die dingen vervalst kunnen worden. Dus mijn vraag, kan het worden gecontroleerd aan de hand van het paspoort of de inentingen ook daadwerkelijk zijn gegeven.

Extra vraag: In het ergste scenario wordt er een dierenarts corrupt omgekocht om een origineel paspoort te maken met informatie dat niet klopt. Kan er in deze scenario bij een dierenarts aan de hand van controle van het dier worden vastgesteld of hij de benodigde vaccinaties heeft gehad.

Alvast bedankt

een jaar geleden
1.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Alle alarmbellen gaan af.... waarom neem je het risico ?
Straks ben je helemaal gehecht aan het beestje en dan zit je met de ellende !
Z512099
een jaar geleden
Los van uw vraag: een hond in Hongarije gaan kopen bij een ‘betrouwbare verkoper’ is al op voorhand een foute keuze, er wordt daar op grote schaal gesjoemeld met valse papieren.
U gaat veel ellende tegemoet en u steunt hiermede het illegale circuit aldaar.
Ga naar het asiel hier in België of Nederland, of naar een fokker die enkel 1ras kweekt en de ouders kan tonen.

Antwoorden (1)

Voor een aantal ziektes/entingen kan de dierenarts met titerbepaling (bloedonderzoek) controleren of een hond beschermd is/het vaccin daadwerkelijk heeft gehad.
een jaar geleden