Kan ik een hond van een asiel uitlaten en soms een paar dag houden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat bepaalt het asiel natuurlijk
Rieneke1
7 jaar geleden
Soms kan dat ja, om langzitters toch wat huiselijkheid mee te laten maken. Neem contact op met het asiel en kijk of je je daar nuttig kan maken. Afhankelijk van je leeftijd zou dat geen probleem moeten zijn.
paulus811
7 jaar geleden
Het lijkt me nog al zielig om dat beest eerst gelukkig te maken en na een paar dagen weer terug te brengen naar het asiel.

Antwoorden (1)

Dat is in principe niet de bedoeling.

Als je graag een hond wilt hebben/houden, moet je of volwassen zijn en die beslissing nemen, weet waaraan je begint, een hond kun je niet de hele dag alleen laten met alleen 's morgens en alleen 's avonds een blokje om. Ook een hond is een roedeldier , heeft dus affectie nodig de hele dag, kan niet alleen zijn.

Als je nog niet volwassen bent, zal je aan je ouders moeten vragen of je een hond uit het asiel mag kiezen en mee naar huis mag nemen en wie de hond eten geeft, de boodschappen doet, wat de dierenarts kost en de hondenbelasting en nog meer.
Maar misschien wil je dat allemaal niet, misschien wil je inderdaad alleen maar gewoon af en toe een hond uitlaten?

In dat geval zou ik eens naar het asiel toe gaan en eerst een babbeltje maken met de mensen daar. Toon je belangstelling en betrouwbaarheid door een of meer honden van een wandeling te laten genieten. Misschien dat er mogelijkheden zijn.
Ik weet dat niet, In principe worden de honden uitgelaten door vrijwilligers en niet door 'iemand die het ineens leuk vindt om het een keertje te komen doen'...

Dus , beste Kev , sta op en wandel naar het asiel en wordt vrijwilliger. Dan kun je i.i.g. bij de honden bezig zijn, soppen , borstelen , eten geven , wandelen/ uitlaten en zien ze hoe je bent. Misschien zijn er dan na een tijdje mogelijkheden, dat zou kunnen.

Of een eigen hond natuurlijk, maar daar zitten veel haken en ogen aan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke! Dankjewel