Kan ik een hond van een asiel uitlaten en soms een paar dag houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is in principe niet de bedoeling. Als je graag een hond wilt hebben/houden, moet je of volwassen zijn en die beslissing nemen, weet waaraan je begint, een hond kun je niet de hele dag alleen laten met alleen 's morgens en alleen 's avonds een blokje om. Ook een hond is een roedeldier , heeft dus affectie nodig de hele dag, kan niet alleen zijn. Als je nog niet volwassen bent, zal je aan je ouders moeten vragen of je een hond uit het asiel mag kiezen en mee naar huis mag nemen en wie de hond eten geeft, de boodschappen doet, wat de dierenarts kost en de hondenbelasting en nog meer. Maar misschien wil je dat allemaal niet, misschien wil je inderdaad alleen maar gewoon af en toe een hond uitlaten? In dat geval zou ik eens naar het asiel toe gaan en eerst een babbeltje maken met de mensen daar. Toon je belangstelling en betrouwbaarheid door een of meer honden van een wandeling te laten genieten. Misschien dat er mogelijkheden zijn. Ik weet dat niet, In principe worden de honden uitgelaten door vrijwilligers en niet door 'iemand die het ineens leuk vindt om het een keertje te komen doen'... Dus , beste Kev , sta op en wandel naar het asiel en wordt vrijwilliger. Dan kun je i.i.g. bij de honden bezig zijn, soppen , borstelen , eten geven , wandelen/ uitlaten en zien ze hoe je bent. Misschien zijn er dan na een tijdje mogelijkheden, dat zou kunnen. Of een eigen hond natuurlijk, maar daar zitten veel haken en ogen aan.

Soms kan dit in overleg met het asiel wel. Ze hebben vaak honden die al langer daar zitten, maar van wie nog goed profiel ontbreekt van de aard hond , hoe aan de riem, karakter, sociaal naar andere honden en naar kinderen, verlatingsangst, kan evt. los lopen op veilige plekken, zindelijk enz enz. Hangt ook veel af van: - je leeftijd - je ervaring met honden -hoe je woont -hoeveel tijd per dag -verzekering in overleg asiel Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100