Kan ik mijn kat 3 dagen alleen laten als er dagelijks iemand even langs komt?

Hi!
Ik vroeg me af of het acceptabel is om een kat 3 dagen alleen te laten? Niet als in continu alleen, maar wel met iemand die iedere dag even komt aaien en de bak verschonen.

Onze kat komt alleen binnen en heeft een automatische voerbak. Ze is gewend om bij ons in bed te slapen; daarom vind ik het lastig in te schatten of het oké is voor onze kat om 3 nachten alleen te zijn (maar dus wel met iedere dag een uurtje gezelschap en aandacht)

een jaar geleden
1.5K
HeerVoldemort
een jaar geleden
Zet wat erxtra drinkbakjes neer. Gezien de warmte en stel dat er een ongelukje gebeurt waardoor de drinkbak ondersteboven gaat, of een tussendeur die dicht valt.

Antwoorden (1)

Als je kat geen onderliggende problemen heeft zoals ziekte of ouderdom, dan moet het kunnen. Het is iig een stuk relaxter voor de kat dan naar een pension of uit logeren in een vreemd huis. Je kan her en der door het huis wat snoepjes verstoppen om het beestje wat afleiding te geven.
Rieneke1
een jaar geleden
Kristal
een jaar geleden
Ik leg dan ook een door mij gedragen pyjama op bed, heeft ze toch de veilige geur bij zich. En inderdaad, wat Voldemort zegt, dat doe ik ook, meerdere waterbakjes neerzetten zodat ze niet per ongeluk zonder komt te zitten.
Rieneke1
een jaar geleden
@Kristal , eigenlijk moet je altijd her en der waterbakken hebben staan, om katten tot genoeg drinken te verleiden. Liefst ruime schalen, zodat hun snor de zijkant niet raakt.