is een kattenlaser lamp slecht voor een kat? zie extra voor meer info

kan het op de 1 of andere manier kwaad om met een laserlamp je kat te vermaken.bedoel dan ze willen het pakken dat rode puntje maar ze kunnen het eigenlijk niet pakken

Toegevoegd na 49 seconden:
en ik weet dat je moet oppassen voor de ogen met de laserlamp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Katten kunnen erg fanatiek zijn als ze "jagen"
Sommige katten kunnen erg gefrustreerd raken als ze jagen op iets wat ze maar niet kunnen vangen.

Een oplossing is dan brokjes/snoepjes in de kamer verstoppen en terwijl je met de lazer speelt d'r af en toe een aanwijzen zodat de kat het idee heeft deze gevangen te hebben.
Ook kan je de sessie kort houden (5 minuutjes) en daarna spelen met een "echt" speeltje wat ze goed kunnen vangen.

Niet in de ogen schijnen is belangrijk.

Verder kan je een laser prima gebruiken zolang je er maar verantwoord mee omgaat en je beseft dat een laser niet geheel aansluit bij wat een kat nodig heeft om zijn jachtinstinct te verzadigen.
Verantwoordelijk gebruiken dus en het kan wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die brokjes neerleggen klinkt erg goed ga ik zeker erbij doen en na de laser speel ik altijd nog wel met een rammelmuis en of balletje of touwtje en voor de ogen pas ik zo en zo altijd op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet het helemaal goed komen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net even geprobeerd met de brokjes en dan met de laser over de brokjes zodat ze toch wat kunnen vangen en het was een groot succes zeker de kitten vond het geweldig thanks voor de geweldige tip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, blij dat ze het leuk vinden ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip, dikke + :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)

Andere antwoorden (2)

veel katten vinden het geweldig spelen met zo'n lampje; zodra je hem aanklikt zitten ze al in de start-modus.
sommige katten echter weten niet van stoppen en gaan door tot ze niet meer kunnen.
dat is ook weer niet de bedoeling, en dat moet je als baasje in de gaten houden.

verder, maar dat is maar een persoonlijk idee van mij, speel ik na afloop even met iets wat ze daadwerkelijk kunnen vangen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 2 van mij vinden het ook geweldig en Idd na de laser doe ik vaak nog even met een balletje en of zo rammelmuis en of touwtje
Rieneke1
12 jaar geleden
hier is het ook iedere avond bal :)
en het is toch leuk als ze ook nog iets kunnen vangen he?
dan lopen ze er helemaal trots mee rond te stappen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij ook zo'n ding Rieneke?
Ben je dan niet bang dat het in hun ogen komt?
Rieneke1
12 jaar geleden
welnee maria, je moet niet minutenlang recht in de ogen schijnen, maar dat zou je niet eens lukken al zou je dat willen.
met deze speellasertjes kan je onbezorgd spelen met je kat, zo sterk zijn ze niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb ook zo'n laserlampje en die moet ik zelf met de hand bedienen,maar ik had het over zo'n apparaat,het zal wel op hetzelfde neerkomen want dat is ook constant in beweging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo electrice van bada beam kan je neer zetten en de katten hebben de grootste lol en je kan onder tussen gewoon je eigen ding doen ideaal en omdat die constant beweegt is de kans extreem klein dat je in de ogen schijnt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat vermoeden kreeg ik al.
Inderdaad is het bijzonder schadelijk als je de kat in de ogen schijnt maar verder kan ik me niet bedenken waarom het spelen met een laserlampje slecht zou kunnen zijn voor je kat.
Hij leeft zich helemaal uit en krijgt dus lekker veel beweging dus een betere conditie.

Tenzij je kat soms té fanatiek is (zoals mijn kat) en te laat remt zodat ze tegen een kastje aan stort...
Daar moet ik dan weer een beetje beter op letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd je moet erg oppassen voor de ogen en heb er 2 rond lopen en de oudste die gaat echt door kijkt ook dan niet echt meer uit loopt zo de kitten bijna omver dus ik weet wat je bedoelt met sommige gaan een beetje te ver met het spelen maar dan is het juist aan het baasje vind ik althans om dan te zeggen nu stoppen een ander keertje maar weer verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze worden er inderdaad fanatiek van en leven zich uit, ze krijgen er veel beweging van. Toch verzadigd het hun jachtinstinct niet volledig omdat ze niets te pakken krijgen.
Sommige katten kunnen daar erg gefrustreerd van raken.