is een kattenlaser lamp slecht voor een kat? zie extra voor meer info

kan het op de 1 of andere manier kwaad om met een laserlamp je kat te vermaken.bedoel dan ze willen het pakken dat rode puntje maar ze kunnen het eigenlijk niet pakken

Toegevoegd na 49 seconden:
en ik weet dat je moet oppassen voor de ogen met de laserlamp

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Katten kunnen erg fanatiek zijn als ze "jagen" Sommige katten kunnen erg gefrustreerd raken als ze jagen op iets wat ze maar niet kunnen vangen. Een oplossing is dan brokjes/snoepjes in de kamer verstoppen en terwijl je met de lazer speelt d'r af en toe een aanwijzen zodat de kat het idee heeft deze gevangen te hebben. Ook kan je de sessie kort houden (5 minuutjes) en daarna spelen met een "echt" speeltje wat ze goed kunnen vangen. Niet in de ogen schijnen is belangrijk. Verder kan je een laser prima gebruiken zolang je er maar verantwoord mee omgaat en je beseft dat een laser niet geheel aansluit bij wat een kat nodig heeft om zijn jachtinstinct te verzadigen. Verantwoordelijk gebruiken dus en het kan wel :)

Bronnen:
Ervaring.
Katten gedrags cursus gevolgd

veel katten vinden het geweldig spelen met zo'n lampje; zodra je hem aanklikt zitten ze al in de start-modus. sommige katten echter weten niet van stoppen en gaan door tot ze niet meer kunnen. dat is ook weer niet de bedoeling, en dat moet je als baasje in de gaten houden. verder, maar dat is maar een persoonlijk idee van mij, speel ik na afloop even met iets wat ze daadwerkelijk kunnen vangen.

Inderdaad is het bijzonder schadelijk als je de kat in de ogen schijnt maar verder kan ik me niet bedenken waarom het spelen met een laserlampje slecht zou kunnen zijn voor je kat. Hij leeft zich helemaal uit en krijgt dus lekker veel beweging dus een betere conditie. Tenzij je kat soms té fanatiek is (zoals mijn kat) en te laat remt zodat ze tegen een kastje aan stort... Daar moet ik dan weer een beetje beter op letten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100