Zullen kittens nieuwe kat accepteren?

Ik heb twee kittens van 8 maanden (poes) en 10 maanden (kater, gecastreerd). Sinds een week geleden heb ik een Maine Coon (kater, gecastreerd) van 2 jaar in huis gehaald. De eerste paar dagen heb ik de MC in een andere kamer gezet en met geuren onderling laten wennen. Nu heb ik ze samen gezet en in het begin waren de twee kittens hard aan het blazen en grommen naar de nieuweling als ze hem nog maar zagen. Ondertussen kan de MC naast de jongste kitten eten en van een halve meter afstand langs elkaar doorlopen zonder gegrom en geblaas. Dit is niet altijd, want als de MC te dicht komt dan begint het grommen en blazen weer, met een mep van de kitten erbij. (Toch kunnen ze heel soms snuffelen, maar daarna is het weer gggggg). De oudste kitten kan ondertussen ook al iets dichterbij komen bij de nieuwkomer, maar het grommen en blazen is er wel altijd bij.

Zullen de kittens de MC ooit accepteren?

een jaar geleden
1.1K
TurfGraver
een jaar geleden
Wordt vervolgd?
Rieneke1
een jaar geleden
Je weet dat je van alle hulpbronnen drie stuks moet hebben, op afstand van elkaar? Dus drie bakken, drie waterschalen, drie verstopplekjes, drie hoge uitkijkplekjes enz enz.

Antwoorden (2)

Mijn (beperkte) ervaring is dat dit gedoe wel een week of 6 kan duren.
Sommige katten zullen elkaar echter nooit accepteren
Een paar dagen is bij lange na niet voldoende. Neem de tijd voor een rustige introductie die, afhankelijk van de katten, weken kan duren. Het grommen en blazen geeft aan dat er nog veel stress is in je groep, en dat is geen goed uitgangspunt om een goede relatie op te bouwen.
Het beste zet je ze weer apart, en geef je ze de tijd die ze nodig hebben.
Volg het stappenplan in onderstaande link, en wees vooral niet ongeduldig.

https://blog.lekkerinjevacht.com/langzame-introductie-stap-1-2-de-voorbereiding-en-veilige-plek/
Rieneke1
een jaar geleden