Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een teek?

Ik heb vandaag een donkerbruin bultje in mijn hond zijn huid ontdekt (niet heel groot) en ben bezorgd dat het misschien een teek kan zijn. Ik herken er zelf niet echt een teek in maar wil toch die geruststelling van anderen, en anders even een bezoekje naar de dierenarts. Wou het eerst hier proberen aangezien de dierenarts abnormaal duur is, dus alvast bedankt.

Picture for question
2 jaar geleden
8.2K
Amadea
2 jaar geleden
Ik vind het meer op een pantserwants lijken.
nounka
2 jaar geleden
als het een teek is zie je toch de pootjes zitten vlak bij de vel
Tcom
2 jaar geleden
Lijkt me geen teek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zie er zeker geen teek in, maar de huid lijkt wat rood rondom, dus houd het in de gaten. Voor een teek hoef je trouwens niet naar de dierenarts: koop gewoon een tekenkaart of tekenpincet bij de dierenspeciaalzaak..
(Lees meer...)
Rieneke1
2 jaar geleden
Dit is zeker geen tekenbeet. Een losgelaten teek ziet er namelijk niet uit als een wondje, wat hier wel het geval is. Dit lijkt me eerder een ingegroeide haar die is gaan ontsteken en opengekrabt. Dit moet met een week weg zijn. Mocht het verergeren door bijvoorbeeld te gaan ontsteken en etteren dan even naar de dierenarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding