Hoe moet ik mijn hond afleren dat hij ons bijt?

Mijn hond is nu 3 jaar en hij bijt als we het eten pakken van hem of als hij buiten wandelt en op een hond gaat afrennen kunnen we hem niet op tillen dan wilt hij ons gaan bijten, maar dan echt hard bijten. En als we de deur open laten staan gaat hij naar buiten rennen en kunnen we hem ook niet op pakken dan wilt hij ons bijten..... is er een oplossing hoe ik het kan afleren op een honden cursus ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Honden trainer kan je hierbij helpen.
tinus1969
3 jaar geleden
Loopt hij los buiten pof zit hij aan de lijn?
Op korte termijn dus in ieder geval aan de lijn en goed opletten dat je hond niet naar buiten rent. Anders loop je het risico dat doorbijten leidt tot afmaken.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Wel heel snel mee aan de slag gaan, want dit is een drama in wording met als uitzicht alleen maar verliezers.

Antwoorden (1)

Een hond bijt nooit zomaar! Er gaan altijd een heleboel signalen aan vooraf. Waarom zou je zijn eten afpakken? Als ik een lekker biefstuk zit te eten en de ober trekt mijn bord onder mij weg....Gooi eens een lekker stuk worst of kaas in de etensbak als de hond staat te eten. Zo leert de hond dat het leuk is dat je in de buurt van zijn eten komt. ( in de natuur geldt wat je hebt mag je houden en deel je echt niet met anderen). Optillen vindt een hond niet leuk, en zeker niet als hij al opgewonden is, dus aangelijnd houden en de andere kant oplopen als er een hond aankomt of oversteken. En natuurlijk heb je je deuren dicht als je honden hebt, dan zorg je eerst dat je hond niet naar buiten kan als de deur open moet (bench of aangelijnd) Een hond heeft 4 pootjes gekregen en optillen doe je alleen als het echt nodig is (verzorging o.a). De hond is ws. al een paar keer pijn gedaan en vindt het dus niet prettig. Uiteraard zullen ze deze zaken op een hondenschool vertellen en aan jou om daar mee aan de slag te gaan. Je gaat niets afleren maar ander gedrag aanleren, voornamelijk bij jezelf en dan gaat de hond zich ook anders gedragen. Veel succes!
jodyenboyke
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
"Waarom zou je zijn eten afpakken?" Dat staat nergens.
"Mijn hond is nu 3 jaar en hij bijt als we het eten pakken van hem"
Jij pakt neem ik aan ook altijd eten van je hond voordat je het hem geeft.
Anders kan je het niet geven lijkt me. Lees het zo (mogelijkheid):
Mijn hond is nu 3 jaar en hij bijt als we het eten pakken van hem( uit de gangkast, om het in zijn voerbak te doen.)