Ja in principe wel,
Onder de lange haren zit nog een dikke ondervacht.
Maar ik zou ze niet buiten laten als het vriest :)
(buiten het uitlaten om dan natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die kunnen redelijk tegen de kou als ze er langzaam aan gewend zijn.Je moet hem natuurlijk niet van altijd binnen ineens met -10 buiten laten slapen.
En ik persoonlijk vind dat een hond recht heeft om met dit koude weer gewoon lekker binnen in een vorstvrije ruimte te kunnen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de hond vanaf de zomer steeds buiten is geweest wel...daarvoor hebben ze diedikke vacht, het beschermt de hond tegen de kou...
het word anders als de hond altijd binnen bij de kachel heeft gelegen en hij nu ineens hele dagen buiten moet gaan liggen, de hond is dat niet gewend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ze kunnen heel goed tegen de kou. Zeker als ze in beweging zijn of de kans krijgen in een "honderolletje" te gaan liggen.
Die van ons kiest er vaak zelf voor om lekker buiten te liggen in de sneeuw.
Alleen als veel moet lopen op ijs of sneeuw smeren we haar pootjes in met vaseline zodat er geen ijs of plaksneeuw tussen haar tenen gaat zitten.
Ze ligt uit zichzelf al vaak in de bijkeuken waar het niet zo warm is dus dan is de overgang niet zo groot. Ook in zweden en Noorwegen waar de temperaturen overdag rond de -16 gr. is ‘s winters heeft ze het erg naar haar zin.
Bronnen: