zoon heeft een pup. Maar als ik kom is de hond niet weg te krijgen bij me, wat kan ik hier aan doe?

Ik kom een dag of 2 op visite ivm afstand. De pup is dan de heletijd bij me. Als ik op sta loopt hij mee. Als ik de deur dicht doe staat hij te piepen, terwijl mijn zoon zijn baas in de kamer is. Ik probeer hem te negeren, maar ook dat heeft geen effect. Als ik naar huis ben. Duurt het 3 dagen voor mijn zoon weer de overhand heeft. Zelfs als ik er ben luister de pup niet. Naar mijn zoon, alleen meer een snoepje lukt het na enige tijd. Maar anders blijft hij gewoon bij me liggen of zitten. Wat kan mijn zoon doen om dit te corrigeren.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
3 jaar geleden
Zodra het mogelijk is richting puppyschool, om zowel zoon als pup te leren hoe met elkaar om te gaan.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Het lijkt er op dat de pup geen goede band met jouw zoon heeft en dat is zorgelijk! Het belangrijkste wat de pup nodig heeft is vertrouwen in zijn baasje, die zorgt voor veiligheid en vertrouwen. Dus wat doet zoonlief met de pup? Krijgt de pup straf? Uit ten boze! En snel naar de hondenschool waar het probleem snel boven water komt!
Z512099
3 jaar geleden
Het is de zoon die naar de hondenschool moet.

Antwoorden (3)

Geen aandacht aan schenken aan de pup.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je we gaan er aan werken. Ookal is het negeren moeilijk, macht der gewoonte
Je kunt er weinig aan doen. Een hond is NIET van iemand. Een hond kiest zelf.
Je kunt een hond laten gehoorzamen en hem onderwerpen, maar je kan hem niet dwingen iemand links te laten liggen. Zeker een pup niet. Een pup is net als een kind: ze mogen je of ze mogen je niet.
Al het gedrag wat je van de opgroeiende hond verlangt, zal je moeten aanleren, maar knecht hem niet. Geef hem een beetje de ruimte zichzelf te zijn en daar valt de 'liefde' voor OMA ook onder.
Ivana
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje, ik ben al bezig met negeren. En training school gaat hij ook doen. Ik geef het door.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je. We gaan er mee bezig, zodra hij op training kan gaat mijn zoon dat doen.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Annemieke1661, a.u.b. niet negeren, dan voelt de pup zich helemaal verlaten! Zoonlief moet het anders gaan doen, en jij mag gerust de pup zijn beste vriendje zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je. We gaan er mee bezig, zodra hij op training kan gaat mijn zoon dat doen.
Een eigenaar van een pup moet de belangrijkste persoon in zijn leven zijn, hij is immers totaal afhankelijk van zijn verzorger. Naast de eerste levensbehoefte van water en eten, is veiligheid belangrijk om te overleven. De eigenaar moet dus een veilige haven zijn, waar vanuit de pup zijn nieuwe omgeving kan gaan ontdekken, corrigeren is echt totaal niet de methode om aan een pup grenzen aan te geven! Leer de pup wat wel kan en mag en zorg dat de pup geen ongewenst gedrag kan vertonen. 1e stap is naar de hondenschool (en dat kan alweer op veel plekken!)
jodyenboyke