Wat moet je doen met een dood ratje?

Mijn ratje is net overleden moet ik hem bij de dierenarts afgeven

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Als je het ratje bij je wilt houden en je hebt geen tuin, kun je hem ook begraven in een bloempot en er een plantje bovenop plaatsen.
TurfGraver
3 jaar geleden
Bij de GFT.

Antwoorden (3)

Nee je hoeft hem niet bij de dierenarts af te geven als je een tin hebt begraaf hem daar dan.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb helaas geen tuin
ronron1212
3 jaar geleden
Park of elders
Antoni
3 jaar geleden
Je mag niet zo maar een gat in de grond graven in een park, @ronron1212! Wat een slecht advies!
Nee hoor, die kun je gewoon begraven of als je daar verder niks om geeft zou je hem weg kunnen gooien. Al moet ik daar zelf voor een huisdier niet aan denken. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kan het diertje bij de dierenarts afgeven: voor een klein bedrag gaat hij dan naar destructie en wordt verwerkt tot groene stroom. Ook kan je hem zelf naar de gemeentewerf brengen voor destructie. Je kan hem ook naar een dierencrematorium brengen of door de dierenambulance laten brengen, maar daar zijn hogere kosten aan verbonden. Je kan vragen of je hem bij vrienden/ familie in de tuin mag begraven, of een grafje maken in een park/ bos oid. Dat laatste is officieel wel verboden. Sterkte met het verlies.
Rieneke1