Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom eet mijn sluierstaartvis niet?

Hoi! Ik heb een vraag over mijn sluierstaart vis en ik hoop dat iemand dit weet. Ik heb twee sluierstaart vissen van nu ong 3 a 4 jaar oud in een 70 liter bak. Nu is 1 daarvan mega dominant, hij doet me af en toe zelfs denken aan een piranha hoe snel hij heen en weer zwemt opzoek naar eten ;p. De andere vis is altijd al een beetje slomer geweest en zat de laatste tijd heel depri in hoekje en at niet meer + werd erg 'gepest' door de ander. Nu zag ik dat hij ook last kreeg van vinrot. Ik heb de zielige vis in een ander aquarium gezet en medicatie voor de vinrot gegeven. Het is nog niet helemaal weg (wel stukke minder) maar inmiddels zwemt hij wel weer rond en is niet meer depri. Alleen nu reageert hij 0,0 op het voer wat naar beneden zinkt, en hij eet niks. Heeft iemand de gouden tip voor mij om mijn vis weer aan het eten te krijgen? Hoop heel erg op een reactie, alvast bedankt hiervoor!! :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Z512099
3 jaar geleden
De herstellende vis is nog steeds ziek en zieke vissen eten niet, nog wat geduld...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet de vis altijd op hetzelfde moment eten geven want daar gaat hij op rekenen ook als hij ziek is gewoon eten geven ook al eet hij het later op probeer het even want met mijn vis heeft het ook geholpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding