Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn puppy kijkt een beetje scheel, moet ik mij zorgen maken?

Ik heb 2 dagen geleden een puppy opgehaald. Ze is een maltezer/shihzu mixje. Maar als ik goed kijk vind ik dat ze een beetje scheel kijkt, moet ik mij hierover zorgen maken? Komt dit vaker voor bij dit ras?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Puppen kunnen wel vaker een beetje scheel kijken, dit heeft dan met de verhoudingen te maken hoe het groeit, vaak word dit dan uiteindelijk een normaal oog.
Maar dit is op afstand nooit te zeggen, er kan wel degelijk een medische oorzaak achter zitten.
Als je je zorgen maakt kan je het beste even naar de dierenarts gaan, dat is sowieso altijd wijsheid als je een pup/hond hebt gekocht.
Wat zei de fokker erover en heb je dit eerder gezien in het nest of ben je niet wezen kijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de rest van het nest hadden allemaal 1 blauw en 1 bruin oog, dus het was sowieso erg moeilijk te zien. Over 3 weken moet ik haar weer laten inenten dus dan vraag ik het wel gelijk. Hopelijk is het niks ergs.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het ligt eraan hoe oud de pup is. Het kan zich nog herstellen als het erg jong is.
Maar als je al heel goed moet kijken of ze scheel is vermoed ik dat het erg meevalt en zij er totaal geen last van zal hebben.
Veel plezier met je pup!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig knip ik een hondje dat ook behoorlijk scheel kijkt,en hij lijkt er geen last van te hebben.Bijzonder is het wel,in dertig jaar knippen ben ik dit nog nooit tegengekomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is trouwens precies dezelfde mix
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding