Mijn kitten is nu een half jaar. Sociaal, altijd nieuwsgierig, nergens bang voor, alleen komt niet op schoot. Kan dit nog komen als ze wat ouder is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

ja hoor ze is nog erg jong dus waarschijnlijk nog niet zover.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je op de bank zit kan je jouw kat eens naar je toe proberen te lokken met een stukje geurige vis die je in je schoot legt. Als de kat dan op je schoot springt omdat die vis zo lekker ruikt, niet aaien, niks doen, alleen kijken en gewoon laten gaan, maar dan heeft ze wel jouw schoot ontdekt...:-D
Niet alle katten zijn schootkatten, en ook niet alle katten kan je dat aanleren.
Jouw katje is nu een puber, en ze zal vaker druk dan rustig zijn.
Wie weet wordt ze een schootkat als ze wat ouder is.
Beter pak je haar niet op om op schoot te zetten, dat wordt meestal niet gewaardeerd, katten doen dingen liever uit vrije wil.
Er is echter niets op tegen om haar bijvoorbeeld op je schoot te lokken met iets lekkers, en haar dan wat te kriebelen in de hoop dat ze blijft.
Maar nogmaals, sommige katten zullen nooit schootkatten worden: soms liggen ze wel graag naast je, of dicht in de buurt, en daar zal je het dan mee moeten doen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens. Mensen willen soms té graag dat hun kat op schoot komt zitten. Maar het mooie aan katten is nu juist dat die hun eigen gang gaan. Ze bepalen zelf wel of ze op schoot komen of niet. Eén van mijn katten is veel aanhankelijker geworden na een ernstige aanrijding. Hij moest een tijd verplicht binnen blijven, we hadden meer hands-on contact wat gewoon echt moest, en blijkbaar beviel hem dat uiteindelijk wel. Al had ik hem die hele ervaring liever bespaard, uiteraard (en mijzelf trouwens ook..)
misschien moet ze je nog een beetje leren vertrouwen . of word ze nog niet graag geaaid omdat ze zo speels is . in beide gevallen gaat dit later over

groetjes