Hoe leert mijn hond wennen aan konijnen?

Konijnen zitten buiten in een ren, hond is een kruising terriër.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een terriër is een jachthond voor onder de grond, speciaal voor de jacht op konijnen.
Wanneer je hond de konijnen gaat zien als behorend tot het huishouden, zou het mogelijk zijn om hem er aan te wennen dat deze dieren (jullie konijnen dus) géén prooi voor hem zijn.
Maar ik geef je weinig kans, tenzij je een echte training geeft. Als je deze vraag hier stelt is dat al een teken dat je je in het terrier-ras niet verdiept heb voordat je je er een aanschafte.
Ik acht je kans gering, zeker als het een jonge en felle terriër is.
Vraag advies bij een hondentrainer als je het alsnog voor elkaar wilt krijgen.
Ivana
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel, ik heb al een oplossing. Diervriendelijk uiteraard.
paulus811
3 jaar geleden
Ik heb twee Cairn terriers en die gaan door dubbel glas als er iets in de tuin beweegt. Maar twee loslopende cavia's laten ze gewoon met rust, ze ruiken een beetje aan elkaar en dat is het. Het was in het begin uiteraard wel goed uitproberen en zorgen dat het niet fout zou gaan, maar de honden zien de cavia's als horend bij de familie.