Wat voor groente mag een hond eten?

Ik heb gelezen dat honden dol zijn op wortels en dat dat gezond is, maar wat zou ik nog meer aan gezonde groente kunnen geven aan mijn hond. Welke groenten zijn goed voor een hond?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
jodyenboyke
3 jaar geleden
O.a. komkommer. Fruit:appel maar niet de pitjes, sinaalsappel, mandarijn.
Groentes afkomstig van kolen en nachtschade (tomaat!) kan je beter niet geven. Het is wellicht makkelijker om te kijken wat honden absoluut niet mogen eten, daar is genoeg over te vinden. Denk aan chocolade, noten ( niet allemaal), druiven, krenten.

Antwoorden (2)

Gekookte sperziebonen

Deze worden veel gebruikt als een hond niet alleen gezond maar ook minder calorieën moet eten.
Zo kan je vlees / rijst en groente geven.
In de winter als je buiten in de kou gaat wandelen kan je 's morgens bv een lauw/warm hapje geven door de groente/sperziebonen even op te piepen. Vergelijk het maar met een beker thee of koffie die mensen nemen om op te warmen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Onze honden zijn gek op de stronken van de bloemkool, stukjes komkommer, rauwe biet, stronken broccoli, appel maar wortelen zijn veruit favoriet :-) ze varen er wel bij.

Ik heb wel eens gehoord dat een hond ziek is geworden van het eten van een rauwe tuinboon, die beter niet doen.