Kan je een pup van 6,5 week wennen aan een bench?

we hebben een pup gekocht en werd verteld dat ze 7 weken is paar dagen later kregen we haar paspoort en bleek dat ze 6 weken is.veel te vroeg,en nu is mijn vraag kan ik wel al beginnen om haar te negeren als ze jankt in de benz?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Wat jammer dat je al zo'n jonge pup hebt weggehaald bij de moederhond,het is nog voor de wet verboden ook.

Ik neem aan dat het van een broodfokker af komt?

Al met al kun je de pup wel in een bench laten wennen,doe dit wel door de bench te verkleinen als deze te groot is zodat de pup er net in kan liggen en neem de bench voorlopig naast je bed zodat je de pup gerust kan stellen als ze gaat piepen en huilen.
Je kunt ook een warme kruik in een handdoek wikkelen en in de bench leggen zodat ze daar tegenaan kan kruipen als ze dit wil.

De kleine ruimte in haar bench is bedoeld voor de zindelijkheidstraining omdat een pup meestal het eigen nest niet bevuild[uitzonderingen uitgesloten]

Het is niet de bedoeling dat de pup overdag ook nog eens veel in de bench moet verblijven want ze moet ook gesocialiseerd worden en zindelijk gemaakt worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor een uitgebreide benchtraining kun je het beste even op onderstaande link kijken.

http://www.bench-hond.nl/bench-training/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat kan, dat duurde bij ons een paar dagen om het hem aan te leren.
we gingen steeds verder weg zitten bij de bench. en als hij begon te piepen begonnen we te praten zodat hij wist dat hij niet alleen was. en op een gegeven moment de deur van de hal dicht zodat hij daar alleen was. als hij dan weer begon te piepen deden weer praten.
ook hadden we in het begin 's nachts de tv aan zodat hij gepraat hoorde. zo is hij daar aan gewent geraakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat de pup niet de juiste leeftijd had om naar een nieuw 'nest' te gaan. De inprenting op de eigen soort is dan nog niet volledig afgerond.
Bij zo'n heel jong dier kan je rustig een bench gebruiken, maar zet hem dan wel naast je bed voorlopig. Als de hond dan 's nachts zachtjes om zijn moeder jengelt, stop je een hand door de tralies en raakt hem zacht aan: ssst. Verder niets zeggen. Hij heeft behoefte aan jouw geur en je ademhaling als je slaapt. Dat stelt hem gerust.

Speel verder door de dag wat met hem op een rustige manier, dan zal je spoedig de plaats van zijn moeder innemen. Over de nacht kan je ook een ruikend (zweet, lichaamsgeur) T-shirt van jezelf in de bench leggen. Misschien plast hij er overheen, dat is dan jammer.

Als de hond er 's nachts uit moet, oppakken, laten plassen en zonder beloning of enig woord gewoon weer terug in de bench zetten. Dat zou een week of twee kunnen duren, maar is voor iedere pup verschillend.

Ga met deze pup wel naar puppyles, niet zo zeer voor de gehoorzaamheids -oefeningen, maar meer voor de socialisatie met soortgenoten, want daarin schiet het nu te kort. Het juiste moment voor een pup om te verkassen naar een nieuwe baas is 7 weken en 3 dagen. Je zal denken: oh, scheelt het maar zo weinig. Maar in hondendagen is anderhalve week een hele ontwikkelingsfase.
Ivana