Mijn kat plast tegen de kerstboom. Wat kan ik hiertegen doen?

We hebben sinds begin dit jaar een kat en die plast nu soms tegen de kerstboom. Gelukkig zijn we veel thuis, dus kunnen we snel in actie komen. Cadeautjes hebben we nog niet onder gelegd en dat is maar goed ook. Ideaal is het echter niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

3 jaar geleden
2K
Z512099
3 jaar geleden
De kerstboom hoger plaatsen.
Rieneke1
3 jaar geleden
Je geeft te weinig info..
Is de kat a gecastreerd? Heb je de urine al laren controleren?

Antwoorden (3)

Zijn eten tegen de boom zetten helpt. Ze plassen normaal niet waar hun eten staat.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Is het een echte kerst boom met dennengeur eraan zeg maar. Kattenbakvulling heb je ook met die geur namelijk...... Gebruik(te) je die misschien? Of zijn vorige baasje?
Misschien zit het zo in zn geheugen dat hij bij die geur in de buurt wil plassen ofzo?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je zou wat peper in- en rondom de kerstboom kunnen strooien..
Katten zijn geen liefhebber van de geur en moeten er van niezen.
Ze komen hierdoor liever niet op dat specifieke plekje.
Hetzelfde geldt voor (gebruikte) koffie, bv een senseo pad.