Heeft mijn kat de niesziekte of is ze gewoon verkouden?

Hoi iedereen!
ik heb sinds kort twee lieve ragdoll kittens die twee weken verschillen. De oudere (Miso) heeft vanaf dat we haar hebben last van een verstopte neus. Volgens de fokker kwam het door haar eerdere vaccinatie en toen we naar de dierenarts gingen voor haar laatste vaccinatie zei hij dat we haar neus goed moesten sprayen.
Nu is het 3 weken sinds de laatste vaccinatie en gaat het wel wat beter, maar ze heeft nogsteeds een verstopt neusje. We maken hem elke dag schoon en sprayen hem met baby neusspray als ze er echt last van lijkt te hebben. Haar snot is doorzichtig en ze eet en speelt goed en lijkt ook geen koorts te hebben. Ook heeft ze geen / nauwelijks ooguitvloeing.
Weet iemand wat ik hier het beste tegen kan doen? Onze andere kitten heeft hier geen last van. Ze zijn beide binnen katten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Alleen een verstopt neusje wat zolang aanhoudt klinkt niet echt als niesziekte.
Misschien is het verstandig verder te onderzoeken wat de oorzaak is, gezien de spray niet echt effect lijkt te hebben.
Voor nu vind het katje wellicht ook verlichting als je haar met je meeneemt in de doucheruimte als je gaat douchen. De vochtige lucht kan helpen.
Rieneke1
3 jaar geleden
Dit is net hetzelfde wat onze Siamees zijn hele leven heeft gehad. De dierenarts hier in Frankrijk noemde het iets als pseudo niesziekte.
Wij hebben het kunnen verhelpen met dagelijkse toediening van druppeltjes Echinacea van A. V. (ik weet niet of ik die naam hier volledig mag geven). Zo dikwijls we zijn gestopt met het produkt , zo dikwijls begon het probleem opnieuw.
Toen we eens overstapten naar de goedkopere tegenhanger van J. H. uit Het Kruidvat was er geen enkel effect.
Succes.
De andere poes die we dezelfde tijd hadden heeft de ziekte (of groot ongemak) nooit gekregen.
Toegevoegd op 01 december 2020 06:17: tekst