Kan ik een kitten op bezoek laten gaan bij de moederkat?

Kitten was 12 weken toen die bij ons in huis kwam. Drie maanden later wil ik hem een dagje naar moeder brengen, weet niet wat ik kan verwachten en of dit wel een goed idee is of niet.

3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Voor alleen een bezoekje zou ik dit niet doen.
Een kat is geen klein hondje, die het gezellig vindt overal mee naartoe te gaan.
Een kat blijft het liefst in de eigen omgeving als sterk territoriaal dier.
Ga er ook niet van uit dat moeder en kitten het meteen leuk zullen vinden elkaar weer te zien: voor beiden zal het vermoedelijk alleen maar stress opleveren.
Het is wel zo dat als je ze weer zou willen herenigen, ze sneller aan elkaar zullen wennen dan dat bij een ander kitten het geval zou zijn, maar dat is niet aan de orde.
Even terzijde: ik weet niet of je dit kitten alleen laat opgroeien? het best neem je er een leeftijdgenootje bij in huis. Is beter voor z'n ontwikkeling, en je loopt zo niet het risico dat je kat op latere leeftijd met geen enkele kat nog samen kan.
Rieneke1