Als het hier de gehele vacht betreft, dan is een bezoekje aan de dierenarts geen slecht idee. De vacht weerspiegelt de gezondheid van de kat.
Bij kwalen zoals bijvoorbeeld nierfalen, zie je dat al snel aan de vacht.
Ook kan het zijn dat de kat pijn heeft, zoals bijvoorbeeld bij artrose, en zich daardoor niet goed kan wassen.

Als het alleen de vacht boven de staart op de onderrug betreft, kan er ook pijn in het spel zijn, maar de kat kan ook een zogenaamde katerstaart hebben, of te dik zijn om dat plekje goed te bereiken.
Rieneke1
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb dat met onze poes Videl gehad. Toen ik haar eens goed gekamd heb glansde haar vacht weer en dat bleef ook zo (Tot een maand geleden in ieder geval. Want ons huis is tijdens de verbouwing niet schoon te houden van bouwstof en mevrouw doet niets liever dan door het gruis rollen, dus ze is op moment steeds grijs i.p.v. zwart). Maar kammen dat kan je ook nog proberen. Als het niet werkt of het komt snel terug dan idd naar de DA.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij HeerVoldemort is de oorzaak bekend, en dat is met kammen te verhelpen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Het viel me in het voorjaar op dat ze er zo stoffig/slonzig uitzag. Dus ik heb eerst geprobeerd of kammen hielp. Had dat niet geholpen of was ze snel weer zo geworden had ik uiteraard wel de DA gebeld :-)
Rieneke1
9 jaar geleden
Andrea, fijn dat je nierkatje het nog zo goed doet! Iedere dag borstelen is niet goed voor de vacht.
Eigenlijk is het bij korthaartjes het beste alleen te borstelen of kammen als de kat het zelf niet redt.
Je houdt je kat anders continue in een kunstmatige rui, waardoor ze enorm blijven verharen.