Er bestaan veel misverstanden over een kat: zo zou het een solitair dier zijn, die meer hecht aan zijn huis dan aan zijn baasje.
Katten zijn echter prima in staat zich te hechten aan andere katten en/of hun eigenaar, en daar een vriendschapsband mee aan te gaan.
Zozeer zelfs dat ze maandenlang kunnen rouwen als een geliefde kat of geliefd mens overlijdt of verhuist.
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker, een kat is ozo blij als je thuis komt, dat zie je aan het langs je benen lopen en een spinnend geluid maken.
Dit doen ze ook als ze eten krijgen.
'S avonds liggen ze graag of naast je op de bank of op je schoot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
...en in een huishouden met meerdere personen hebben ze zelfs hun voorkeur voor een speciaal persoon.
plus
Poet
10 jaar geleden
Maar als je plots niet meer thuis komt maar door een wildvreemde wordt vervangen, en als die evenveel voert, aanhaalt en aait dan is het de kat om het even hoor.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Idd, onze Poes moet niets hebben van vreemden als wij niet thuis zijn. Als wij wel thuis zijn maakt het haar niet uit. De kater maakt het niet zo veel uit, als hij maar aandacht krijgt. Als hij die niet krijgt word hij ziek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn kat herkend het geluid van m'n auto.
Als ik lopend wegga dan loopt hij altijd een stuk mee, en hij blijft wachten bij de plek waar hij me kwijtraakt, en als ik niet via dezelfde weg terug loop dan kan hij daar uuuuren blijven wachten.
Zeker hebben ze dat maar meestal heeft 1 de voorkeur die vinden ze het meest bij HUN passen.
Je kan het merken als je op vakantie gaat nou ja de oppas die merkt gewoon dat de katten je missen.
als je weer thuis bent hier vaak eerst een baaldag of 2 zo van je hebt me in de steek gelaten of je word meteen opgevreten zeg maar dood geknuffeld.
tja katten HÈ je woont bij hun zij niet bij jouw.