Wat is een goede (zeer) grote beginnershond?

Ik vraag mij af of er grote of zeer grote hondenrassen zijn dat goede beginners honden zijn. Ik weet dat veel afhangt van de omgeving en de verzorging, persoonlijkheid van de eigenaar en dergelijke dus stel dat dit in orde is wat zou dan een goede beginners hond zijn en wat zouden eventuele struikelblokken zijn voor de meeste?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Castle
3 jaar geleden
Beginnershonden bestaan niet. Bij honden heb je geen instapmodel.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ervaring is wat je nodig hebt, niet een bepaald soort hond.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Lees je eerst eens in in het wezen hond, klein of groot. Je zult aan bepaalde levensbehoeften van een hond moeten voldoen en kijken of jij dat kan bieden. Dan ga je je inlezen in het ras van je keuze, je gaat sparen voor alle kosten en onverziene zaken (dierenarts enz),en gaat daarna eens een kijkje nemen bij een goede hondenschool.

Antwoorden (1)

Golden retrievers zijn enorm populair bij mensen die voor het eerst een hond nemen en dat is goed te begrijpen. Hun lieve, speelse aard en spontane, natuurlijke gevoel voor loyaliteit maakt ze uitermate betrouwbaar. Tel hierbij op dat ze slim en bereidwillig zijn, en je weet dat je er een geweldige nieuwe vriend aan krijgt. Golden retrievers kunnen ook heel goed met kinderen opschieten en zijn daarmee geweldige gezinshonden.

Net als de golden retriever geldt de labrador als een klassieke eerste hond, vooral voor gezinnen. Hun lieve en vrolijke persoonlijkheid maakt ze tot de perfecte speelkameraad voor kinderen – én voor volwassenen. Ze zijn heel intelligent en bereidwillig, zodat trainen gemakkelijk gaat, ook voor baasjes zonder ervaring.

Greyhounds zijn zachtaardige en aanhankelijke honden, en hoewel ze enkele specifieke behoeften hebben, zijn het geweldige honden als je voor het eerst een hond neemt.

Het meest opvallende aan de greyhound is zijn slanke, atletische bouw. Het is wel duidelijk dat deze honden zijn gemaakt om te rennen. Ze moeten dan ook een paar keer per dag uitgelaten worden: een korte wandeling 's ochtends en een langere 's middags of 's avonds.
fremar
3 jaar geleden
jodyenboyke
3 jaar geleden
Een Golden Retriever is absoluut geen beginnershond! Zeker de huidige foklijnen. Tussen de 6 maanden tot 3 jaar enorme stuiterballen die van het minste of geringste overprikkelt raken, met alle gevolgen van dien. De opvoeding van een hond, klein of groot begint met goed inlezen, verwachtingen bijstellen en vooral naar een goede hondenschool gaan, zodra de pup 9 weken is.