Wat kan ik doen om te voor komen dat mn hamsters aan de tralies bijten?

Ik heb al knaagstenen in de kooi bevestigt en ze hebben genoeg om aan te knagen maar het stopt niet heeft iemand tips ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Knagen aan de kooi betekend meestal verveling of frustratie. Ze hebben genoeg knaagdingen zeg je, maar is de kooi ook uitdagend genoeg met lekker veel plekjes om te verstoppen en ontdekken?

Je hebt het over hamsters, je hebt er dus meerdere in 1 kooi? De meeste hamsters zijn volgens mij solitair.
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Niet alleen kooiverrijking, maar ook voedselverrijking is een goed idee. +
Hamsters (en veel andere huisdieren) knagen aan hun kooien om diverse redenen. De meest voorkomende redenen om aan de kooi te knagen zijn aandacht zoekend gedrag, tandgroei beperken en het simpele plezier van het knagen.[1] Naast dat het best verstorend is als een hamster aan zijn tralies knaagt in je kamer, kan het knagen aan tralies ook leiden tot gebroken tanden en andere pijnlijke verwondingen aan de bek.[2] Begrijpen waarom je hamster aan zijn tralies knaagt is de eerste stap naar het ombuigen van het ongewenste gedrag. Ik heb deze iformatie op een website gevonden zie de link voor de tips.