Onze binnenkat wordt steeds valser. Helpt het als zij naar buiten zou gaan?

Onze kat Lotje hebben we twee jaar. Mijn zwager heeft haar bij een boerderij gekocht twee jaar geleden. Na een maand heeft hij haar bij ons gebracht, omdat hij allergisch bleek te zijn. Lotje is alleen aanhankelijk naar mijn man toe (hij is de hele dag thuis). Gaat bij hem op schoot liggen. Bij mij en ons zoontje van 10 blijft ze het liefst zo ver mogelijk vandaan. Ze wil niet op schoot zitten of naast je op de bank liggen. We merken de laatste maanden dat zij steeds valser begint te worden. Zij krabt en ze bijt. Ook bij mijn man. Lotje is een binnenkat, maar we merken wel dat ze heel graag naar buiten gaat (in onze achtertuin loopt ze we rond). Zou ze liever worden wanneer we haar toch meer het huis uit laten gaan (we vinden dat wel spannend, omdat een hier in de wijk regelmatig katten vermist zijn). Het is een lang verhaal, maar geeft hopelijk een beeld. Groet, Lies

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Allereerst zou ik met Lotje naar de dierenarts gaan, om te controleren of ze niets onder de leden heeft.
Daarnaast zou je kunnen overwegen je achtertuin af te zetten zodat ze veilig naar buiten kan.
Rieneke1
3 jaar geleden
Als ik uit eigen ervaring spreek, is mijn kat die een hele dag binnen blijft en mijn kat die paar uur per dag buiten is, 2 totaal andere dieren. Als ze de hele dag binnen blijft is ze vaak agressiever en wilt liever alleen blijven, maar als ze buiten is geweest kan je alles met der doen en is ze super vrolijk.

Volgens mij is buitenlucht en even vrij rondlopen stress ontladend voor hun en rustgevend.