Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een zwerfkat aanhalen?

Ze eet van ons katteneten en is echt een mooie poezel wil haar graag aaien maar b de minste beweging loopt ze weg ook als ik dichter kom. Hoe haal ik ze aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
996
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet... Als ze dat niet wil, dan moet me het niet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet haar vertrouwen compleet winnen. En uiteindelijk zal ze wel wat toegeven maar een zwerfkat zal nooit de streken van een zwerfkat verliezen ( vuilniszakken openmaken en op zoek naar eten bijv.) Maar als je hem/ haar heeel lief behandelt en benadert ( niet forceren) zal het in de meeste gevallen wel goedkomen. Maar dan geldt dat alleen voor jou want ze blijven wantrouwig/ eenkennig...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Voorlopig nog niet, laat haar aan je wennen, door in de buurt te zijn, en misschien af en toe een stukje dichterbij te komen. zachtjes praten, en niet laten schrikken door harde geluiden, en vooral veel geduld hebben. Heel misschien gaat het dan lukken
(Lees meer...)
11 jaar geleden
als je haar niet wilt wegjagen, dan moet je dit heel voorzichtig aanpakken en haar lijmen met een schoteltje lekker eten.
als je het op de grond gezet hebt, moet je doodstil op een paar meter afstand gaan staan en wachten tot ze klaar is.
tijdens het wachten kun je zachtjes tegen haar praten, gewoon een soort gesprek van : "nou zeg, wat ben jij een mooie poes, en wat een geluk heb je weer dat er hier een lekker maaltje voor je is..."
als je zo op gedempte toon met haar praat, daar heb je héél veel geduld voor nodig, dan misschien komt ze naar je toe en misschien mag je haar aaien... heel voorzichtig, heel even !

verwacht het niet te snel, wees geduldig !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laag blijven
ga zitten of liggen op een paar meter van het eten. kom iedere dag een beetje dichterbij
niet gaan staan, dan ben je te hoog en voelt ze zich van boven af bedreigd.
ze moet jou gaan associëren met het krijgen van voedsel. zorg dat jouw geur aan het eten zit, of een t-shirt ernaast leggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding