Zou ik een vrouwtjes konijn bij een konijn die gaat bevallen kunnen zetten?

Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag...
Ik heb 2 vrouwtjes konijnen Mila en Anne. Ze zitten samen in 1 hok. (Ze zijn niet de beste vrienden, maar het gaat) ik wil graag bij Mila een nestje. Mijn idee was om Mila bij de ram in het hok voor 1 week te zetten en daarna weer bij Anna in het hok en dat ze dan bij Anna in het hok baby's krijgt. Maar is dit wel mogelijk. Dat Mila dan wel met haar baby's in het hok bij Anna zit. En bijt Anna de baby konijntjes niet dood?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De kans is enorm groot dat het vechten wordt tussen de twee dames, want Mila wordt hormonaal en daardoor ook territorialer. Gezien ze al niet heel goed samen gaan, acht ik de kans groot dat het escaleert. Als konijnen eenmaal flink hebben gevochten, is de kans héél klein dat ze ooit weer samen kunnen. De jongen lopen ook gevaar, want die komen opeens binnen in het territorium van Anna. Ik zou het dus zeker niet riskeren.

Overigens zijn er ontzettend veel leuke konijnen in asiels te vinden, ook jonkies. Nestjes dragen vaak bij aan meer gedumpte konijnen op straat.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik zal er zelf nog even goed over na denken. Want dan moet ik er nog een hok bijkopen. En anders zoek ik er 1tje uit het asiel.