Heeft er iemand ervaring met een Alaska Malamute?

Het gaat hier om ervaringen/feiten en ik hoop dat ik niet teveel "meningen" krijg ivm verwijderen vraag.

Heeft er iemand ervaring of kent iemand het ras de Alaska Malamute? Mag zowel positief als negatief, alle info is welkom aangezien wij geinteresseerd zijn in dit ras.
Kennen jullie ook een goede (aangesloten malamute club) fokker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ik heb zelf een husky. Dus ook een sleehond. Een husky was gebouwd om snel slede te treken en alaska malamute om het langer vol te houden. Ze zijn groter en steker dan een husky. Kwa karakter hebben ze veel gemeen. Ik ben volledig thuis voor mijn hond en anders zou je al partime moeten werken deze hond heeft echt veel tijd en aandacht nodig. Daarbij raad ik het sterk af om dit ras alleen te houden en minimaal twee of een alaska en een ander soort ras erbij. Wij zelf hebben dan een spaniel erbij omdat mijn man zo gek is van deze hondjes. Het voordeel van dit kleine rustige hondje is dat onze husky erg rustig is voor een husky. Bij mijn zus die ook een grote hond heeft is het weer heel druk samen. Vergeet niet dat ze per jaar ongeveer drie vuilniszakken vol verharen. Als ik in de ochtend gestofzuigd heb kan je dat in de avond echt niet meer zien. Dus elke dag stofzuigen komt erbij. Het zijn oerhonden en oerhonden luisteren alleen als zij zelf het nut er van inzien. Dus ze kunnen erg eigenwijs zijn. Mijn hond sloopt gelukkig niks maar ik ken genoeg verhalen waarvan meubels zijn gesloopt. Hoeft dus niet maar hou er rekening mee.

Wat krijg je er dan voor terug vraag je je af. Heel veel liefde. Als een oerhond eenmaal aan je gehecht is is dit voor een leven lang. Als ik ook met mijn honden naar het strand ga en ik ga de zee in. Gaat mijn Husky me achterna en als zij vindt dat ik te diep ga blijft ze net zo lang blaffen tot ik terug kom.

Belangrijk: Veel Bewegen met de hond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Van wat ik weet zijn het heel mooie honden, maar ook erg lastig om de baas bij te blijven. Je moet dus stevig in je schoenen staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Alaska malamute is nog 1 van de weinige hondenrassen die gebruikt mogen worden voor de zogenaamde hondensledes. Dit ras is dan ook een ras dat van nature veel beweging nodig heeft en daardoor ook een hoogwaardige voeding voor nodig heeft. Daarnaast is het ook een dominant ras wat een sterke duidelijke leider nodig heeft, anders nemen ze zelf de leiding. Tenzij u deze schitterende honden de dagelijkse beweging kunt bieden(liefst met slede-wedstrijden er bij) is het eigenlijk in nederland alleen maar af te raden. In ieder geval als huishond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier vind je alle informatie die je nodig hebt. Bovendien kunnen ze je adressen geven van betrouwbare fokkers:

http://www.amcn.nl/

Zelf heb ik geen ervaring met het ras, maar wat ik er zijdelings van gezien heb, is het absoluut niet volgzaam en onderdanig. Eigenlijk moet dat ook niet, omdat ze nog zo dicht bij de natuur staan en als jachthond ook zelfstandig moeten kunnen opereren. Dit ras is dus niet bestemd voor de beginner.

Als je er erg van gecharmeerd bent, zou ik er een jaar zeker voor uittrekken om alle informatie in te winnen. Dat moet je dan niet hier doen, maar bij de Malamute Club en op de tentoonstellingen, die vanaf september weer door het hele land gehouden worden.
Ivana
12 jaar geleden
Elk beest die je aanschaft heeft verzorging nodig.Kijk waar je woont ben je veel thuis of niet ed.Elk ras heeft zijn eigen voor en nadelen.Ga niet over 1 nacht ijs en zoek een hond uit die bij jullie past.En ga niet alleen op het uiterlijk af maar ook wat ze nodig hebben en wat niet.Pracht beest is het !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben nu net een jaar een Alaskan malamute (reu)....
Het zijn zeer sociale honden....en een echte roedeldier... waar jij gaat gaat hij mee.
Die van ons is super lief met kinderen (groot & klein) Er wordt ook wel gezegd dat ze weinig tot niet uitharen, maar dat valt toch nog wel tegen. Je moet ze regelmatig kammen / plukken. En hoe lief en wollig ze ook zijn als ze 8 weekjes zijn.....leer ze meteen wat je van ze verwacht.
En ze hebben heeeeel veel beweging nodig, hoe ouder ze worden hoe meer beweging.
Wij zijn in ieder geval erg blij met onze Malamute.